Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9202025042003Bireysel ve Grupla Psikolojik Danışma UygulamasıZorunlu623
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin; bireyle ve grupla psikolojik danışma sürecinde terapötik koşulları sağlamalarını, bireyle ve grupla psikolojik danışmanın evrelerine uygun terapötik becerileri sergileyebilmelerini, gerçek danışanlarla yürüttükleri bireyle ve grupla psikolojik danışma oturumlarını başlatma ve bitirme ilke ve kurallarını uygulayabilmelerini, danışana uygun psikolojik danışma müdahalelerinde bulunabilmelerini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Süleyman DOĞAN
Öğrenme Çıktıları
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Psikolojik Danışma Beceri ve Teknikleri ve Grupla Psikolojik Danışma derslerinden en az birini almış olmak
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bireyle psikolojik danışmanın temel öğeleri. Grupla psikolojik danışmanın temel öğeleri. Psikolojik danışma oturumlarıyla ilgili öğrencilere dönüt verilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Acar, N. V. (1994).Terapötik iletişim (Kişilerarası ilişkiler) (2. Baskı). Ankara: Ertem Matbaacılık. Acar, N. V. (2001). Grupla psikolojik danışma ilke ve teknikleri (3. Baskı). Ankara : Nobel. Akkoyun, F. (1994). Yardım becerileri (Temel eğitim programı) (2. Baskı). Ankara: Form Ofset. Carkhuff, R. (1986). The art of helping (5th Ed.). Ambers: Human Resource Development Press, Publishers of Human Technology. Carnevale, J. P. (2001). Danışmanlık incileri: Uygulayıcı için düşünceler. (D. Albayrak-Kaymak, Çev.). İstanbul: Anahtar Kitaplar. (Ders kitabı). Carroll, M. R.& Wiggins, J. D. (2008). Grupla psikolojik danışmanın temel öğeleri: Kavramlar, ilkeler ve uygulamalar. (S. Doğan (Ed.), I. Başaran, M. Aladağ, B. Yaka, Çev.). Ankara: Pegem. (Orijinal çalışma basım tarihi 2005). (Ders kitabı). Cormier, S. & Hackney, H. (1999). Counseling strategies and interventions. Boston: Allyn and Bacon. Hill, C. E. & O’Brien, K.M. (1999). Helping skills : Facilitating exploration, insight and action. Washington, DC: American Psychological Association. Meier, S. T., & Davis, S. R. (2006). Psikolojik danışma: Temel öğeler. (S. Doğan (Ed.), D. Y. Bektaş, E. Ö. Kocabaş, S. Denizli, Çev.). Ankara: Pegem Yayıncılık. (Ders kitabı).
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)0
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr