Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9202026252016İleri Bireyle Psikolojik Danışma ve UygulamasıZorunlu237
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilerin bireyle psikolojik danışma oturumları yürütebilmelerini ve uygun terapötik tedavi ve müdahaleleri uygulayabilmelerini amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Süleyman Doğan
Öğrenme Çıktıları
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Psikolojik danışma sürecinin başlatma. Danışanların kendilerini keşfetmelerine yardımcı olan stratejiler, bazı yanlış sayıltılar, önemli konular; psikolojik danışman’ın kendini tanıması, psikolojik danışma müdahalelerinin kısaca incelenmesi; psikolojik yardım mesleği; psikolojik yardım ilişkisi; danışana dikkati verme; iletişim örüntülerinin farkında olma; psikolojik danışma oturumunu yürütme; bilişsel müdahalelerde bulunma; duygusal müdahalelerde bulunma; konuları kavramlaştırma, amaç oluşturma; bütünleştirilmiş psikolojik danışma stratejilerini ve müdahalelerini kullanma; psikolojik danışman adaylarının karşılaştıkları güçlükler; süpervizyon altında en az 30 oturum uygun müdahale, kuram ve teknikleri kullanarak bireyle psikolojik danışma yapma.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Carnevale, J. P. (2001). Danışmanlık incileri: Uygulayıcı için düşünceler. (D. Albayrak-Kaymak, Çev.). İstanbul: Anahtar Kitaplar. Cormier, S. & Hackney, H. (2005). Counseling strategies and interventions (6th Ed.). Boston: Allyn and Bacon. Meier, S.T., & Davis, S.R. (2007). Psikolojik Danışma: Temel öğeler [The elements of counseling] (Çev.: Doğan, S., Bektaş, D.Y., Kocabaş Özeke, E., & Denizli, S.). Ankara: Pegema.Acar, N. V. (1994). Terapötik iletişim (Kişilerarası ilişkiler) (2. Baskı). Ankara: Ertem Matbaacılık. Akkoyun, F. (1994). Yardım becerileri (Temel eğitim programı) (2. Baskı). Ankara: Form Ofset. Carkhuff, R. (1986). The art of helping (5th Ed.). Ambers: Human Resource Development Press, Publishers of Human Technology. Egan, G. (1998). The skilled helper: A problem-management approach to helping. (6th ed.) Pacific Groove: Brooks/Cole. Hill, C. E. & O’Brien, K.M. (1999). Helping skills: Facilitating exploration, insight and action. Washington, DC: American Psychological Association.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)0
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr