Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
1959002172009PROGRAMLAMASeçmeli232
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
C Programlama Dersinin amacı; öğrencilere C Programlama dili yazılımını kurabilme, uygulama ve geliştirme için arayüzü kullanabilme; bir probleme yönelik çözüm süreçlerini ve işlem adımlarını oluşturarak programlama diline ait kodları yazabilme yeterliliklerini kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Rıdvan ŞEN
Öğrenme Çıktıları
1Programcılığa giriş yapmak.
2Kodlama öncesi program akışını tasarlama.
3Kontrol ifadelerini kullanabilme.
4Alt alanlı isimleri tanımlayabilme, alt alanda veri tutabilme/ veri silebilme ve alt alandaki veri ile bir işlem gerçekleştirebilme.
5Alt alanlı program yazabilme ve veri transferi gerçekleştirerek bir işlem yapabilme.
6Dosya alanını tanımlayabilme, bu alanda verileri tutabilme ve bu veriler ile işlem yapabilme.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
C yazılımı. C programına ait operatör ve deyimler. C programlama diline ait kodlama. Kontrol ve döngü deyimleri. Dizi ve dizi işlemleri. Pointer’ler. Fonksiyon ve işlemleri. Dosya ve giriş/çıkış işlemleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1C Programlamaya Giriş, C’nin Temel Karakterleri, C de İsimlendirme Kuralları Örnek uygulama programları geliştirme
2C Programlamada Sabit ve Değişken Tanımı, C Programlamada Veri TipleriÖrnek uygulama programları geliştirme
3C programlamanın Genel Formu, C Programlamada Giriş/Çıkış Komutları ve OperatörlerÖrnek uygulama programları geliştirme
4Kontrol Deyimleri Örnek uygulama programları geliştirme
5Döngü DeyimleriÖrnek uygulama programları geliştirme
6Döngü deyimleri işlemleriÖrnek uygulama programları geliştirme
7Dizi Tanımlama, Tek Boyutlu Diziler ve işlemleriÖrnek uygulama programları geliştirme
8Arasınav
9Çok Boyutlu Diziler Örnek uygulama programları geliştirme
10Pointer tanımlama, Pointer Değişkenler, Pointer Operatörler, Pointer Aritmetiği, Pointer ‘lar ve diziler Örnek uygulama programları geliştirme
11Fonksiyon Tanımlama, Değersiz fonksiyonlarÖrnek uygulama programları geliştirme
12Değer Döndüren fonksiyonlarÖrnek uygulama programları geliştirme
13Standart Fonksiyonlar ve Pointer fonksiyonlarÖrnek uygulama programları geliştirme
14Ön İşlemciler ve Makro TanımlarÖrnek uygulama programları geliştirme
15Dosya İşlem Fonksiyonları ve Dosya İşlemleriÖrnek uygulama programları geliştirme
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
DERS KİTABI: Öğretim Ders Notları (Kaynak: )ve C Programlama kitapların tamamı. DERS ARAÇLARI: Laboratuar deney gereçleri, Bilgisayar ve Projeksiyon cihazı.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Proje Sunma11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)47
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
ÖÇ2          
ÖÇ3          
ÖÇ4          
ÖÇ5          
ÖÇ6          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr