Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
4111002162010MODA FOTOĞRAFÇILIĞISeçmeli243
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Dersin Amacı Bilimsel bir alt yapı oluşturmak, öğrencinin yaratıcı yönünün teknik ile birleştirilmesi zorunluluğu ile; fotoğrafın önemi, teknik ve estetik kullanımı, işlevsel ve sanatsal yönleri irdelenir. Makineler, objektifler, ışık, perspektif, diyafram, enstantene, flaşlar, aydınlatma kuralları, pozometreler, film gurupları ve özellikleri, filtreler, kompozisyon kuralları, etik ve dijital makineler ile bunların özellikleri tartışılır. Bakmak ve görmek arasındaki farklılığın, fotoğraf sanatındaki örnek yansımaları üzerinde gerekli tartışmalar yapılır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Berna Aybartürk
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenme Çıktıları 1. Fotoğrafçılığın temel kavramlarını bilme
2 2. Fotoğrafın teknik kurallarını uygulayabilme
3 3. Estetik olarak doğru fotoğraflar üretebilme
4 4. fotoğrafı moda alanında kullanabilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Moda Fotoğrafçılığı Tarihi,Fotoğrafçılığın Tarihçesi Moda Fotoğrafcılığında Güncel trendler ve ünlü fotoğrafçılar
2Fotoğraf teknikleri. 1. ekipman, çekim teknikleri Diyafram, Enstantane ve Net alan derinliği ayarları, Fotoğrafta Doğal ve Yapay Işik,
3Fotoğraf teknikleri 2.Lens,derinlik fitreleme ,renk vb
4Farklı çekim türleri (editoryal,kampanya,katalog,defile vb)
5Stüdyo çalismasi, stüdyo çekimi için teknik bilgiler, ışık ve donanım, çekim sonrası dijital uygulamalar (photoshop) fotoğrafın düzenlenmesi ve manipülasyon yöntemleri.
6Stüdyo ekipmanları, stüdyoda ıșık ölçümü, stüdyo portre çekimleri, dıș mekan çekim teknikleri ve fotoğraf dosya formatları olușturma
7Moda Fotoğrafında Konsept ve ‘Styling’: Moda fotoğrafında konsept olușturma, hikaye panoları hazırlama ve styling uygulamaları
8Arasınav (Vize)
9İç ve Dış Mekanda çekim üzerine bilgi , mekan ışığı ve donanımı
10Model ile makyaj ve ekip iletişimi . Bir tasarımcı kolleksiyonu için uygun bir moda çekimi nasıl yapılır.
11Bir moda çekim kampanyasında ürünün özelliklerine ve müşteri isteğine bağlı nelere dikkat edilmesi gerekir
12Bir moda çekim kampanyasında yaratıcılığı sınırlayan etkenleri çekime uygun ortam ve tarzın belirlenmesi.
13Bir kampanya çekiminin başarılı olması için gerekli koşullara aktarılacaktır. Post-prodüksiyon.
14Dönem projesi için belirlenen ,Proje sunumları yapılması
15Dönem projesi için belirlenen ,Proje sunumları yapılması
16 16 Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı /Malzemesi/Önerilen Kaynaklar Ders Kitabı: Yardımcı Kaynaklar: 1. Levent Kılınç, Fotoğrafa Başlarken, Ankara, Dost Yayınları, 2002. 2. Julian Calder-John Garrett, Her Yönüyle Fotoğrafçılık El Kitabı, Türkçesi: Eshar Kütevin-Ziya Kütevin, İstanbul, Say Yayınları, 1998. 3. Michael Langford, Yaratıcı Fotoğrafçılık, Türkçesi: Ali Fazıl Durmuşoğulları, İstanbul, İnkılâp Yayınları, 1998. 4. Sabit Kalfagil, Fotoğrafın Yapısal Öğeleri ve Fotoğraf Sanatında Kompozisyon, İstanbul, Fotoğrafevi Yayınları, 2006. 5. Erkan Terzi, Dijital Fotoğrafçılık, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2004. 6. Scott Kelby, Dijital Fotoğrafçılar İçin Photoshop, Çev: Banu Erol, İstanbul, Alfa Yayınları, 2004. 7. Nadi Kafalı, Siyah-Beyaz ve Renkli Fotoğrafçılık, İstanbul, İmge Kitabevi, 2000. 8. Güler Ertan, Fotoğraf Terimleri Sözlüğü, İstanbul, Afa Yayıncılık, 1994. 9. Ufuk M. Duygun, İFSAK Temel Fotoğraf Ders Notları, İstanbul, Özgün Ofset, 2000. 10. Mehmet Ünal, Yaşamın Aynası Fotoğraf, İstanbul, Gendaş A.Ş, 1999. 11. Çerkes Karadağ, Sözde Fotoğraf, İstanbul, İmge Kitabevi, 2000. 12. Gültekin Çizgen, Fotoğrafın Görsel Dili, İstanbul, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, 1998. 13. John Hedgecoe, Siyah/Beyaz Fotoğraf Sanatı ve Karanlık Oda Teknikleri, Türkçesi: Ercan Tuzcular, İstanbul, Remzi Kitabevi, 1999. 14. John Hedgecoe, Her Yönüyle Fotoğraf Sanatı, İstanbul, Remzi Kitabevi, 1995. 15. Ali Fazıl, Temel Fotoğraf Bilgileri, İstanbul, İnkılâp Kitapevi, 1996. 16. Ali Fazıl, Genel Fotoğraf Bilgileri, İstanbul, İnkılâp Kitabevi, 1994. 17. Erhan Ergin, Her Yönüyle Fotoğrafçılık Tekniği, İstanbul, İnkılâp ve Aka Kitapevleri, 1982.Nazif Topçuoğlu, İyi Fotoğraf Nasıl Oluyor Yani?, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları, 1992. 18. Nazif Topçuoğlu, Fotoğraf Ölmedi Ama Tuhaf Kokuyor?, İstanbul, YKY, 2000. 19. Edouard Boubat, Fotoğraf Sanatı, Türkçesi: M. Nejat Özcan, İstanbul, İnkılâp ve Aka Kitapevleri, 1984. 20. Susan Sontag, Fotoğraf Üzerine, Türkçesi: Reha Akçakaya, İstanbul, Altıkırkbeş Yayınları, 1993. 21. John Berger, O Ana Adanmış, Türkçesi: Yurdanur Salman-Müge Gürsoy, İstanbul, Metis Yayınları, 1986. 22. John Berger, Görme Biçimleri, İstanbul, Metis Yayınları, 1993. 23. Roland Barthes, Camera Lucida, Türkçesi: Reha Akçakaya, İstanbul, Altıkırkbeş Yayınları, 1992. 24. Greame Burton, Görünenden Fazlası, İstanbul, Alan Yayınları, 1995. 25. Tom Ang, Dijital Fotoğrafçılık, Türkçesi: Melih Zafer Arıcan, İstanbul, İnkılap yayınları, 2004. 26. Scott Kelby, Dijital Fotoğrafçının El Kitabı, Türkçesi: Mehmet Çömlekçi, İstanbul, Alfa Yayınları, 2007. 28. Mary Price, Fotoğraf Çerçevedeki Gizem, Türkçesi: Ayşenaz-Kubilay Koş, İstanbul, Ayrıntı Yayınları, 2004. 29. David Hurn, Fotoğrafçı Olmak Üzerine, Türkçesi: Ayşegül Yurdaçalı, İstanbul, Fv yayınlan, 2004. 30. Fotoğraf Dergisi, İstanbul, Ant Yayıncılık (İki ayda bir yayınlanır). 31. İz Dergisi, İstanbul, Fotoğrafevi Yayınları (İki ayda bir yayınlanır). 32. Photo Dijital Dergisi, İstanbul, Ant Yayıncılık (İki ayda bir yayınlanır).
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11414
Final Sınavı11414
Derse Katılım15230
Okuma16232
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ155       
ÖÇ2 4       
ÖÇ3        3
ÖÇ4        3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr