Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
4111001162014GİRİŞİMCİLİKSeçmeli122
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu ders, girişimcilik kavramları ve süreci hakkında bilgi vermeyi, girişim fırsatlarını fark etmeyi, yeni bir işletmenin fizibilitesini çıkarmayı ve pazarlama, üretim gibi girişimcilik planlarını hazırlama yeteneğini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Başarılı bir girişim kurmaya motive olma
2İş fikri oluşturmayı öğrenme
3Başarılı bir girişimin kurulması için genel çevre analizlerinin nasıl yapılacağını öğrenme
4Pazar araştırması yapmayı ve pazarlama planı hazırlamayı öğrenme
5Üretim araştırması yapmayı ve üretim planı hazırlamayı öğrenme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Başarılı bir girişim kurmaya motive olma İş fikri oluşturmayı öğrenme Başarılı bir girişimin kurulması için genel çevre analizlerinin nasıl yapılacağını öğrenme Pazar araştırması yapmayı ve pazarlama planı hazırlamayı öğrenme Üretim araştırması yapmayı ve üretim planı hazırlamayı öğrenme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Girişimcilik ve İlgili Kavramlar
2Girişimciliğin Önemi
3Girişimcilik Kültürünün Geliştirilmesi
4Girişimcilik Türleri
5Girişimci Türleri
6Başarılı Girişimcilerin Özelikleri
7Girişimcilikteki Başarı ve Başarısızlık Faktörleri
8Girişim Kurma Süreci
9Ara Sınav
10Fizibilite Etüdündeki Araştırmalar (Genel Çerçeve)
11Pazar Araştırması, pazarlama planının hazırlanması
12Pazarlama Planının Yazımı ve Sunumu
13Üretim Araştırması
14 Üretim Planının Hazırlanması ve Yazımı
15Ödev Sunumu
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Orhan KÜÇÜK, Girişimcilik ve Küçük işletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2005. B. Zafer ERDOĞAN, Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi, 2. Baskı, Bursa, 2011. Seyfi TOP, Girişimcilik: Keşif Süreci, Beta Yayınları, 1. Baskı, İstanbul, 2006. David LESTER, Global Markalar Nasıl Başladılar: 20 İyi Fikir Nasıl Mükemmel Küresel İş Piyasası Haline Geldi, Dinozor Yayıncılık, 1. Baskı, İstanbul, 2009
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı12020
Derse Katılım13339
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)69
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1 4   5 5 
ÖÇ2 4   5 5 
ÖÇ3 4   5 5 
ÖÇ4 4   5 5 
ÖÇ5 4   5 5 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr