Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
BIL410HUMAN RESOURCES MANAGEMENTElective483
Level of Course Unit
First Cycle
Language of Instruction
Turkish
Objectives of the Course
The aim of the course is for students' to perform academic analysis and advanced research in human resource management practices in terms of new managerial approaches, psycho-social dimensions, and corporate communication and able to the direct assessment of the theoretical and academic efforts into the professional life and career
Name of Lecturer(s)
Doc. Dr. Gaye EDİZLER
Learning Outcomes
1
2İK kavramı ve fonksiyonları ile ilgili bilgiyi pratiğe aktarabilme (iş başvuruları, prezantyasyon, meslekte yükselme, eğitim yönetimi, yasal hakları bilme vb.)
3başvurularda kendini etkili biçimde yazılı (cv) ve sözlü (iş görüsmeleri) sunabilme
4mesleki gelişim olanaklarını araştırabilme, bireysel kariyer planlarını oluşturabilme
5çalışma yaşamına ait mesleki, etik kuralları bilme ve uygulayabilme
Mode of Delivery
Face to Face
Prerequisites and co-requisities
None
Recommended Optional Programme Components
None
Course Contents
New management approaches and strategic HRM, The changing profile of labor, the principal functions of HRM, New İnternet technologies and and HRM
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1
2İnsan Kaynaklarının Planlanması: Doğru işe doğru eleman ihtiyacını belirlemek, İş akış süreci ve İş analizlerinin hazırlanmasıAnlatım
3Nitelikli İnsan Kaynakları Seçimi 1: İş ilanlarını değerlendir-me, CV hazırlamaAnlatım
4Nitelikli İnsan Kaynakları Seçimi 2: İş görüşmeleri, Soru tipleri, Mülakat değerlendirme formları, Oryantasyon süreciAnlatım
5Oryantasyon ve Sosyalizasyon Süreci/ Eğitim ve Öğrenen Organizasyonlar: Eğitim politikası oluşturmak, Eğitim programlarının organizasyonu, Eğitimin etkinliğini ölçmekAnlatım
6Kariyer Yönetimi “Yetenek ve Yetkinlik YönetimiAnlatım
7Performans Yönetimi. Yetkinlikler nedir? Nasıl belirlenir?, Performans Değerlendirme Ölçümleri, Hedeflere Dayalı Performans Değerlendirme, 360 derece sistemi, Ödül ve Teşvik SistemiAnlatım
8Arasınav (Vize)
9İnsan Kaynakları Fonksiyonlarının Etkinliğine İlişkin Anket Çalışması ve Şirketlerin İK Profil Analizi-1Rapor hazırlama ve Proje Sunumu (grup çalışması)
10İnsan Kaynakları Fonksiyonlarının Etkinliğine İlişkin Anket Çalışması ve Şirketlerin İK Profil Analizi-2Rapor hazırlama ve Proje Sunumu (grup çalışması)
11İnsan Kaynakları Fonksiyonlarının Etkinliğine İlişkin Anket Çalışması ve Şirketlerin İK Profil Analizi-3Rapor hazırlama ve Proje Sunumu (grup çalışması)
12İnsan Kaynakları Fonksiyonlarının Etkinliğine İlişkin Anket Çalışması ve Şirketlerin İK Profil Analizi-4Rapor hazırlama ve Proje Sunumu (grup çalışması)
13İnsan Kaynakları Fonksiyonlarının Etkinliğine İlişkin Anket Çalışması ve Şirketlerin İK Profil Analizi-5Rapor hazırlama ve Proje Sunumu (grup çalışması)
14İnsan Kaynakları Fonksiyonlarının Etkinliğine İlişkin Anket Çalışması ve Şirketlerin İK Profil Analizi-6Rapor hazırlama ve Proje Sunumu (grup çalışması)
15İnsan Kaynakları Fonksiyonlarının Etkinliğine İlişkin Anket Çalışması ve Şirketlerin İK Profil Analizi-7Rapor hazırlama ve Proje Sunumu (grup çalışması)
16Final
Recommended or Required Reading
Ders Kitabı: Yaylacı-Özdemir,Gaye, İletişimci Gözüyle İnsan Kaynakları Yönetimi, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2006 Yardımcı Kaynaklar: Budak, Gönül, Yetkinliklere Dayalı İnsan Kaynakları Yönetimi, Barış Yayınları, İzmir, 2008
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Work Placement(s)
None
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination122
Final Examination122
Attending Lectures16348
Practice16348
Individual Study for Mid term Examination20240
Individual Study for Final Examination20240
TOTAL WORKLOAD (hours)180
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
LO1             
LO2             
LO3             
LO4             
LO5             
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr