Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
BIO404MANAGMENT AND MANAGEMENT ETHICS IN TRANSITION PROCESSESElective483
Level of Course Unit
First Cycle
Language of Instruction
Turkish
Objectives of the Course
Course Objectives: The purpose of this course is informing the students about subordinate-superior relationships, preparing them to Management and Team Leading functions, and developing their sensitivity regarding to the Management ethics before they graduate.
Name of Lecturer(s)
İsmail Türkmen
Learning Outcomes
1Yönetim konusunda bilgilenmeleri
2Liderlik yeteneğinin geliştirilmesi
3Motivasyon becerilerinin geliştirilmesi
4Etik ve yönetsel etik ilkelerinin benimsenmesi
5
Mode of Delivery
Face to Face
Prerequisites and co-requisities
None
Recommended Optional Programme Components
None
Course Contents
The impact of change and globalization on individuals, society and Management, New approaches to the control and motivation. Facing oneself and improving self-control. Communications in Management and Development of Management Ethics and Management Ethics
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Tarım toplumundan Bilgi toplumuna, süreçler ve sonuçları
2Tek kutuplu dünyada yeni güç dengeleri ve küresel rekabet
3Sanayi toplumunda iş örgütlenmesi (Taylorizm, Fordizm)
4Sanayi toplumu yapılanmasında yönetim yaklaşımları ve Max Weber
5Bilgi toplumu sürecinde yeni iş örgütlenmesi ve esneklik kavramı (Postfordizm) ve Yönetim Etiği
6Yeni yönetim yaklaşımları ve Toplam Kalite Yönetimi
7Katılımcı yönetimde liderlik ve motivasyon
8Arasınav
9Yönetsel Hatalar ve Etkileri
10Etik ve Yönetim Etiği
11Yönetim Etiğinin Geliştirilmesi
12Yönetim Etiği ile ilgili Örnek Olay Tartışmaları
13Yönetim Etiği ile ilgili Örnek Olay Tartışmaları
14Yönetim Etiği ile ilgili Örnek Olay Tartışmaları
15Yönetim Etiği ile ilgili Örnek Olay Tartışmaları
16Final sınavı
Recommended or Required Reading
İsmail Türkmen, Etik ve Yönetim Etiği, Ders Notu 2011 Etik, İonna Kuçuradi, Felsefe Kurumu Yay. 1999 Etiğe Giriş, Annemarie Pieper, Ayrıntı Yay.1999 Postmodern Etik, Zygmunt Bauman, Aytıntı Yay. 1998
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Work Placement(s)
None
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination122
Final Examination122
Project Preparation21836
Project Presentation212
Individual Study for Mid term Examination11818
Individual Study for Final Examination12020
TOTAL WORKLOAD (hours)80
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
LO1             
LO2             
LO3             
LO4             
LO5             
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr