Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
707004542015GROUP DYNAMICSElective486
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Bu dersin amacı grup oluşumu, grup uyumu ve gelişimi, grup yapısı, sosyal etki, konformite ve azınlık etkisi, güç ve itaat, grup performansı, karar verme süreçleri, liderlik, kolektif davranış konularında teorik bilgi kazanmaktır.
Name of Lecturer(s)
Doç. Dr. Gülgün Meşe
Learning Outcomes
1Grup dinamiklerinin temel kavramlarını tanımlayabilme.
2Grup davranışı, itaat, kolektif davranış, gruplar arası ilişkilerin altında yatan süreçleri tanımlayabilme.
3Grup süreçleri ile ilgili araştırma sonuçları yorumlayabilme.
Mode of Delivery
Face to Face
Prerequisites and co-requisities
Recommended Optional Programme Components
Course Contents
Grup oluşumu, grup uyumu ve gelişimi, grup yapısı, sosyal etki, konformite ve azınlık etkisi, güç ve itaat, grup performansı, karar verme süreçleri, liderlik, kolektif davranış
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
0Grup Dinamiklerine Giriş
1Birey ve Grup
2Grup Oluşumu
3Grup Uyumu ve Gelişimi
4Grup Yapısı
5Sosyal etki, Konformite ve Azınlık Etkisi
6Güç ve İtaat
7Grup Performansı
8Karar Verme
9Gruplar Arası İlişkiler
10Bağlamda Gruplar
11Gruplar ve Değişim
12Kalabalıklar ve Kolektif Davranış
13Liderlik
Recommended or Required Reading
Forsyth, D. R. (2010). Group Dynamics, 5th Ed. Belmont, CA: Wadsworth/Cengage. Hogg, M. A. (1996), Intragroup processes, group structure and social identity, in W.P. Robinson (Eds), Oxford: Butterworth-Heinemann. Hogg, M.A. (2001), Self categorization and subjective uncertainty resolution: Cognitive and motivational facets of social identity and group membership, in J.P. Forgas, K.D. Williams, L. Wheeler (Eds), New York: Cambridge University Press. Tajfel, H. (1982). Social identity and inter-group relations. Cambridge: Cambridge University Press. Turner, J. C., Hogg, M. A., Oakes, P. J., Reicher, S. D., & Wetherell, M. (1987). Rediscovering the social group: A self categorization theory. Oxford: Blackwell.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Activities are given in detail in the section of "Assessment Methods and Criteria" and "Workload Calculation"
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
SUM0
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
SUM0
SUM0
Language of Instruction
Turkish
Work Placement(s)
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination122
Final Examination122
Attending Lectures14342
Report Preparation8324
Self Study8432
Individual Study for Mid term Examination11616
Individual Study for Final Examination12020
Reading14342
TOTAL WORKLOAD (hours)180
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
LO14      232    2
LO2  4 3254   5   
LO3               
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr