Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
801002272019Radio Advertising and ProductionElective234
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Radyo reklam prodüksiyonunu tüm yönleriyle öğretecek becerileri geliştirmektir. Etkili radyo reklam metni yazımı, senaryo aşaması ve yapımın gerçekleştirilmesine ilişkin verilen temel bilgiler doğrultusunda reklam prodüksiyonu üretmek amaçlanır.
Name of Lecturer(s)
Doç. Dr. Özlem ATAMAN
Learning Outcomes
Mode of Delivery
Face to Face
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Bir radyo reklamı tasarlama ve prodüksiyonunu gerçekleştirmektir.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
Recommended or Required Reading
Broadcast Announcing Worktext A Media Performance Guide/ Alan R. Stephenson Reklam Yazarlığı, Müge Elden, İletişim yayınları Adım Adım Reklam Üretimi, Nesrin Tan Akbulut, Elif Eda Balkaş, Beta Yayınları, 2006 Joseph Sugarman, Reklam Yazarının El Kitabı, Media Cat Yayınları Media Talk/ Ian Hutchby, Media Talk Spoken Discourse on TV and Radio/Andrew Tolson Forms of Talk/Erving Goffman Creating Powerfull Radio/ Valerie Geller
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
SUM0
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
SUM0
SUM0
Language of Instruction
Turkish
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
TOTAL WORKLOAD (hours)0
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
PO
16
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr