Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
220005092018WOMEN HEALTH AND DISEASE NURSING Elective474
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
The aim of the course have been gained essential knowledge, skills and attitudes to students to recognize factors affected women health and giving suitable nursing care
Name of Lecturer(s)
Prof. Dr. Oya KAVLAK
Learning Outcomes
1To recognize growing stage from fertilization to senility of woman
2To caring to woman with hümanistic approach towards nursing process
3Newborn examining and caring
4To recognize growing stage from fertilization to senility of woman
5Newborn examining and caring
6To give health education for healthy life and growing about woman health to every people and counselling
Mode of Delivery
Face to Face
Prerequisites and co-requisities
Recommended Optional Programme Components
none
Course Contents
This course is complete that be formed practice and teoric course examining problems related to pregnancy, birth and postpartum period of women and women diseases in every life stage from healthy people fertilization to senility
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Advertising of practice course and clinics Hemşirelik süreci adımlarını uygulamayı sürdürme (hemşirelik tanılarını belirleme, amaç saptama, bakımı planlama, uygulama ve sonuçları değerlendirme);Kliniğe özgü uygulamalara katılma/gözlemleme,Tedavi ve bakım uygulamalarını aktif olarak yürütmeOkuma, kaynak tarama, İnternet taramaHazırladığı eğitim materyali doğrultusunda hastaya eğitim verme, Yönetim uygulaması için gözlemBu uygulamalara ilave olarak; Yoğun bakım ve Onkoloji Servisi intörn grubunun öğretim elemanı/ üyesi ile vaka sunumunun hazırlanması
2Puerperant and newborn care case report Hemşirelik süreci adımlarını uygulamayı sürdürme (hemşirelik tanılarını belirleme, amaç saptama, bakımı planlama, uygulama ve sonuçları değerlendirme);Kliniğe özgü uygulamalara katılma/gözlemleme,Tedavi ve bakım uygulamalarını aktif olarak yürütmeOkuma, kaynak tarama, İnternet taramaHazırladığı eğitim materyali doğrultusunda hastaya eğitim verme, Yönetim uygulaması için gözlemBu uygulamalara ilave olarak; Yoğun bakım ve Onkoloji Servisi intörn grubunun öğretim elemanı/ üyesi ile vaka sunumunun hazırlanması
3Gynecologic Operations case reportHemşirelik süreci adımlarını uygulamayı sürdürme (hemşirelik tanılarını belirleme, amaç saptama, bakımı planlama, uygulama ve sonuçları değerlendirme);Kliniğe özgü uygulamalara katılma/gözlemleme,Tedavi ve bakım uygulamalarını aktif olarak yürütmeOkuma, kaynak tarama, İnternet taramaHazırladığı eğitim materyali doğrultusunda hastaya eğitim verme, Yönetim uygulaması için gözlemBu uygulamalara ilave olarak; Yoğun bakım ve Onkoloji Servisi intörn grubunun öğretim elemanı/ üyesi ile vaka sunumunun hazırlanması
4High Risk Pregnancy case report Hemşirelik süreci adımlarını uygulamayı sürdürme (hemşirelik tanılarını belirleme, amaç saptama, bakımı planlama, uygulama ve sonuçları değerlendirme);Kliniğe özgü uygulamalara katılma/gözlemleme,Tedavi ve bakım uygulamalarını aktif olarak yürütmeOkuma, kaynak tarama, İnternet taramaHazırladığı eğitim materyali doğrultusunda hastaya eğitim verme, Yönetim uygulaması için gözlemBu uygulamalara ilave olarak; Yoğun bakım ve Onkoloji Servisi intörn grubunun öğretim elemanı/ üyesi ile vaka sunumunun hazırlanması
5Gynecologic Oncology case reportHemşirelik süreci adımlarını uygulamayı sürdürme (hemşirelik tanılarını belirleme, amaç saptama, bakımı planlama, uygulama ve sonuçları değerlendirme);Kliniğe özgü uygulamalara katılma/gözlemleme,Tedavi ve bakım uygulamalarını aktif olarak yürütmeOkuma, kaynak tarama, İnternet taramaHazırladığı eğitim materyali doğrultusunda hastaya eğitim verme, Yönetim uygulaması için gözlemBu uygulamalara ilave olarak; Yoğun bakım ve Onkoloji Servisi intörn grubunun öğretim elemanı/ üyesi ile vaka sunumunun hazırlanması
6Puerperant and newborn case reportHemşirelik süreci adımlarını uygulamayı sürdürme (hemşirelik tanılarını belirleme, amaç saptama, bakımı planlama, uygulama ve sonuçları değerlendirme);Kliniğe özgü uygulamalara katılma/gözlemleme,Tedavi ve bakım uygulamalarını aktif olarak yürütmeOkuma, kaynak tarama, İnternet taramaHazırladığı eğitim materyali doğrultusunda hastaya eğitim verme, Yönetim uygulaması için gözlemBu uygulamalara ilave olarak; Yoğun bakım ve Onkoloji Servisi intörn grubunun öğretim elemanı/ üyesi ile vaka sunumunun hazırlanması
7Gynecologic Operations case reportHemşirelik süreci adımlarını uygulamayı sürdürme (hemşirelik tanılarını belirleme, amaç saptama, bakımı planlama, uygulama ve sonuçları değerlendirme);Kliniğe özgü uygulamalara katılma/gözlemleme,Tedavi ve bakım uygulamalarını aktif olarak yürütmeOkuma, kaynak tarama, İnternet taramaHazırladığı eğitim materyali doğrultusunda hastaya eğitim verme, Yönetim uygulaması için gözlemBu uygulamalara ilave olarak; Yoğun bakım ve Onkoloji Servisi intörn grubunun öğretim elemanı/ üyesi ile vaka sunumunun hazırlanması
8CLİNİC EXAMİNATİONHemşirelik süreci adımlarını uygulamayı sürdürme (hemşirelik tanılarını belirleme, amaç saptama, bakımı planlama, uygulama ve sonuçları değerlendirme);Kliniğe özgü uygulamalara katılma/gözlemleme,Tedavi ve bakım uygulamalarını aktif olarak yürütmeOkuma, kaynak tarama, İnternet taramaHazırladığı eğitim materyali doğrultusunda hastaya eğitim verme, Yönetim uygulaması için gözlemBu uygulamalara ilave olarak; Yoğun bakım ve Onkoloji Servisi intörn grubunun öğretim elemanı/ üyesi ile vaka sunumunun hazırlanması
9High Risk Pregnancy case report
10Gynecologic oncology case report
11Puerperant and newborn care case report
12Gynecologic Operations case report
13Clinical practiceIntern application file of a case reportIn-Patient Clinical Training
14Clinical practiceIntern application file of a case reportIn-Patient Clinical Training
15Clinical practiceClinical Evaluation of Domestic Intern
16COURSE GRADUATION EXAM
Recommended or Required Reading
1.Üreme Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Modülü Ders Notları. Ege Üniversitesi HYO Entegre Programı 2.Şirin A.,Kavlak O. (2008) Kadın Sağlığı. Bedray Matbaacılık, İstanbul. 3.Taşkın L. (2003) Kadın Sağlığı ve Doğum Hemşireliği. Ofset Matbaacılık. Ankara. 4.Murray SS., McKinney ES. (2006) Foundations of Maternal-Newborn Nursing. Saunders Elsevier, Unitedi States of America. 5.Ladewig PA., London ML., Davidson MR. (2006) Contemporary Maternal-Newborn Nursing Care. Pearson Prentice Hall, New Jersey
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Activities are given in detail in the section of "Assessment Methods and Criteria" and "Workload Calculation"
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Language of Instruction
Turkish
Work Placement(s)
yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination111
Final Examination111
TOTAL WORKLOAD (hours)2
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
LO154           
LO2             
LO3  4          
LO4    5        
LO5             
LO6             
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr