 |
Description of Individual Course UnitsCourse Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | İTL201 | ITALIAN | Elective | 2 | 3 | 2 |
| Level of Course Unit | First Cycle | Objectives of the Course | Italyanca'ya giriş: gramer, kelime haznesi, dilin yapısı. | Name of Lecturer(s) | | Learning Outcomes | 1 | Dilbilimsel yapıyı anlayabilme | 2 | Temel gramer yapısını anlayabilme | 3 | Kelime haznesi oluşturabilme | 4 | Basit yazılı metinleri ve sözlü diyalogları anlayabilme | 5 | Basit yazılı mesajlar ve sözlü diyaloglar oluşturabilme | 6 | Temel gramer kuralları bilgisine sahip olabilme | 7 | Bilgi alışverişinde pratik beceri gösterebilme | 8 | İtalyanca’yı sınırlı yapısal, gramatik ve kelime bilgisiyle temel amaçlar için kullanabilme becerisi kazanma |
| Mode of Delivery | Face to Face | Prerequisites and co-requisities | | Recommended Optional Programme Components | Yok | Course Contents | Italyanca'ya giriş: cümle yapısı, isim ve sıfatlarda eril-dişil, tekil-çoğul olma hali, artikeller, yardımcı fiiller, 'olmak' ve 'sahip olmak' fiilleri, düzenli fiillerin şimdiki zaman halleri, bazı çok genel düzensiz fiiller, iyelik sıfatları ve zamirleri; zaman, yer ve miktar ifadeleri, edatlar, geçmiş zaman, kendini tanıtma, selamlaşma, 'ev', 'restoran', 'yemek', alışveriş, yön sorma, telefon konuşmaları, zaman ve yer ifadeleri, haftanın günleri, aylar, saatler, rakamlar, 'tatil', 'iş', vs... | Weekly Detailed Course Contents | |
1 | Tümce yapılarına ve selamlaşma’ya giriş İtalyanca tümce kurma kuralları
| Sınıf tartışması, Soru-Cevap | | 2 | Dişil ve eril isimler, sıfatlar ve kendini tanıtma Cinsiyet kuralları
| Sınıf tartışması, Soru-Cevap | | 3 | Belirtme artikelleri ve yer, zaman, miktar zarfları Dişil, eril, çoğul, tekil ve düzensizler
| Sınıf tartışması, Soru-Cevap | | 4 | Olmak ve sahip olmak fiilleri – basit bilgiler verme Yardımcı fiiller
| Sınıf tartışması, Soru-Cevap | | 5 | Düzenli fiillerin şimdiki zaman halleri Birinci, ikinci, ücüncü şahıs çekimleri
| Sınıf tartışması, Soru-Cevap | | 6 | Sık kullanılan düzensiz fiiller: Gelmek, gitmek, gereklilik ve zorunluluk fiilleri, vs...
| Sınıf tartışması, Soru-Cevap | | 7 | Belirtme sıfatları ve zamirleri Bu – şu
| Sınıf tartışması, Soru-Cevap | | 8 | Vize sınavı | Sınıf tartışması, Soru-Cevap | | 9 | İyelik sıfatları ve zamirleri – aileniz ve kendiniz hakkında konuşmalar
| Sınıf tartışması, Soru-Cevap | | 10 | Geçmiş zaman – geçmişteki olaylarla ilgili konuşma
| Sınıf tartışması, Soru-Cevap | | 11 | Okuma becerileri – yazılı bir metni anlamak için gereken temel ögeler Şimdiki zaman ve geçmiş zamanda basit öyküler
| Sınıf tartışması, Soru-Cevap | | 12 | Zarflar, edatlar; zaman, yer ve miktar ifadeleri Basit yazılı metinler oluşturma
| Sınıf tartışması, Soru-Cevap | | 13 | Temel yazma becerileri, cümle yapısı Dikte, durumsal diyaloglar yazma
| Sınıf tartışması, Soru-Cevap | | 14 | Geçmiş zaman Geçmiş zaman ve geçmiş zamanda süreklilik kalıplarının kullanılışı
| Sınıf tartışması, Soru-Cevap | | 15 | Geçmiş zaman ve geçmiş zamanda süreklilik ifadeleri Metin okuma, geçmiş olaylarla ilgili konuşma
| Sınıf tartışması, Soru-Cevap | | 16 | Final sınavı | Sınıf tartışması, Soru-Cevap | |
| Recommended or Required Reading | 1. ’Italian One’ – set of fotocopies from various text books.
2. ‘Easy Italian’ - set of fotocopies from various reading books for beginners | Planned Learning Activities and Teaching Methods | | Assessment Methods and Criteria | | Language of Instruction | Others | Work Placement(s) | Yok |
| Workload Calculation | |
Midterm Examination | 1 | 2 | 2 | Final Examination | 1 | 3 | 3 | Discussion | 14 | 1 | 14 | Team/Group Work | 14 | 1 | 14 | Self Study | 14 | 1 | 14 | Individual Study for Mid term Examination | 1 | 2 | 2 | Individual Study for Final Examination | 1 | 2 | 2 | Performance | 5 | 1 | 5 | Homework | 5 | 1 | 5 | |
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes | LO1 | | | | | | | | | | | | LO2 | | | | | | | | | | | | LO3 | | | | | | | | | | | | LO4 | | | | | | | | | | | | LO5 | | | | | | | | | | | | LO6 | | | | | | | | | | | | LO7 | | | | | | | | | | | | LO8 | | | | | | | | | | | |
| * Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
 |
|
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr |
|
|