Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
ANT256TRACK AND FIELDElective243
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Antrenörlük eğitimi bölümü bünyesinde yer alan tüm branşların eğitiminde kullanabilecek sürat, dayanıklık, atma, atlama, sıçrama, hareketlilik ve koordinasyon yeteneklerini geliştiren alıştırma ve formlarını öğrenebilmek.
Name of Lecturer(s)
Yrd.Doç.Dr. Fehime HASLOFÇA, Necati Gürleyen
Learning Outcomes
1sürat, dayanıklık, atma, atlama, sıçrama, hareketlilik ve koordinasyon performansın geliştirilmesinde kullanılacak alıştırmaları kavrayabilme,
2sürat, dayanıklık, atma, atlama, sıçrama, hareketlilik ve koordinasyon performansın geliştirilmesinde kullanılacak alıştırmaları uygulayabilme
Mode of Delivery
Face to Face
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Koşu tekniğinin analizi ve koşu tekniğini geliştirici alıştırmalar, Süratin tanımı, reaksiyon süratinin geliştiren alıştırmalar, İvmelenme süratinin geliştiren alıştırmalar, Maksimal süratinin geliştiren alıştırmalar, Sürat devamlılığını geliştiren alıştırmalar, Sıçrama alıştırmalarının sınıflandırılması ile dikey sıçrama alıştırmaları, Yatay sıçrama alıştırmaları, Atma alıştırmalarının sınıflandırılması ile yerde yapılan atma alıştırmalar, Ayakta yapılan atma alıştırmalar, Dayananıklık alıştırmaların sınıflandırılması ile uzun süreli dayanıklık geliştirici alıştırmalar, Orta süreli dayanıklık geliştirici alıştırmalar, Kısa süreli dayanıklık geliştirici alıştırmalar, Hareketliliğin tanımı ve hareketlilik geliştirici çalışmalar, Koordinasyonun tanımı ve koordinasyon geliştirici çalışmalar
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Recommended or Required Reading
Jonath U. et.all., (1979) “Lauftraining”, Verlag Hofmann Schorndorf Jonath U. et.all., (1981) “Leichtathletik 1, Laufen und Springen”, Rowohlt, Tausend Kruber D., “Tiefstart – Hürdenlauf”, Verlag Hofmann Schorndorf (1981) Carr G.A. “Fundamentals of Track and Field” Leisure Press (1991) Joch W., “Schüler Leichtathletik”, Schors Verlag, Niedernhausen (1982) Oberbeck H., “Mehrkampftraining”, Verlag Hofmann Schorndorf (1979)
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
SUM0
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
SUM0
SUM0
Language of Instruction
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination122
Final Examination122
Attending Lectures14342
Team/Group Work515
Field Work326
Reading818
Performance14228
TOTAL WORKLOAD (hours)93
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
LO1           
LO2           
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr