Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
ANT462CHESSElective486
Level of Course Unit
First Cycle
Language of Instruction
Turkish
Objectives of the Course
Öğrencilere satranç oyunu ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmak .
Name of Lecturer(s)
Aslı KALKIM
Learning Outcomes
Mode of Delivery
Face to Face
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Satrancın tarihçesi ve gelişimi, satranç tahtası, satranç taşlarının tanımlanması, Şah, Kale, Fil ve Vezir'in hareketlerinin incelenmesi. At ve piyonun hareketlerinin incelenmesi, taş alışları, uygulamalar. Büyük rok ve küçük rok hareketlerinin incelenmesi, rok ile ilgili kurallar, geçerken alma, uygulamalar. Kiş nedir? Kişten korunma yolları, Mat nedir? Pat nedir? Uygulamalı çalışmalar. Mat çalışmaları, iki kale matı, tek kale matı, vezir ile mat çalışmaları, bir ve iki hamlelik mat problemleri. Notasyon nedir? Uygulamalı çalışmalar (Oyunların yazılması), piyonlu oyun sonları. Hafif aletler ve kuvvetli (ağır) aletler, taşlar arasındaki koordinasyon ve savunmasız taşlar, uygulamalı çalışmalar. Aletlerin bağıntılı değerleri, açılışların genel stratejisi uygulamalar. Oyun sonu ile ilgili temel ilkeler, geçer piyon elde etme, opozisyon, piyon finalleri. Uygulamalı çalışmalar, satrançta kalite nedir? Kalite üstünlüğü, pozisyonel üstünlük nedir? Sayısal üstünlükler, uygulamalı çalışmalar. Açılış, oyun ortası ve oyun sonu bilgileri, uygulamalı çalışmalar. Satranç turnuva kuralları.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
Recommended or Required Reading
Capablanca, J.R. (1988) Satrancın Esasları. İstanbul. Anka Ofset. Reti, R. (1983) Satrançta Büyük Ustalar Modern Görüşler. İstanbul. Palavan, S. (1991) Satrançta Piyon Finalleri. İstanbul.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
SUM0
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
SUM0
SUM0
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
TOTAL WORKLOAD (hours)0
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr