Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
404007092012HISTORY OF SCIENCE AND CHEMISTRYSeçmeli353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencinin kimya ve bilimin gelişimini etkileyen önemli olayları öğrenmesi ve tarihteki önemli olaylarda bilim adamlarının kullandığı metodları analiz edilmesidir. Diğer bir amaç ise öğrencilerin buldukları analiz sonuçlarını sunabilmesidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof.Dr. Stephen T. Astley
Öğrenme Çıktıları
1Tarihteki önemli olayları tanımlayabilme
2Bilimin gelişmesinde, bilim adamının önemli katkılarını analiz edebilmek
3Bilimin gelişmesinde bir bilim adamının önemli katkılarını anlatan analizlerin sonuçlar sunum yapabilmesi
4Bilimin gelişmesinde bir bilim adamının önemli katkılarını bilimsel üslup kullanarak kısa bir özet yazabilmek
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bilim tarihindeki önemli gelişmeler ele alınmaktadır. Galileo, Newton tarafından sunulan fizikteki önemli gelişmeleri içermektedir. Dersin yarısını den daha fazla kimyadaki önemli olaylar oluşturacaktır ve Dalton, Lavoisier, Mendelev ve Davy gibi bilim adamlarının çalışmalarını içermektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Güneş sistemi: Copernicus, Tycho, Kepler
2İlk bilim adamları: Galileo, Newton, Halley
3Gazlar ve su buhar: Boyle, Black, Watt
4Kimya: Priestley, Cavendish, Lavoisier
5Atom: Dalton, Gay-Lussac, Avogadro
6Elektrokimya: Volta, Davy, Faraday
7Işık: Young, Maxwell, Einstein
8arasınav
9Biyokimya
10periyodik cetvel
11Katot ışınları ve elektron
12X-ışınları, radyoaktivite ve atomun yapısı
13emisyon spektrumları ve atomun elektronik yapısı
14Bağlanma ve moleküler yapı
15x-ray kristallografi ve DNA'nin yapısı
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Science: A History 1543 – 2001, John Gribbin, Penguin, 2003; Science: A Four Thousand Year History, Patricia Fara, Oxford University Press, 2010
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Quiz20,51
Derse Katılım14228
Tartışma80,54
Soru-Yanıt80,54
Takım/Grup Çalışması120,56
Beyin Fırtınası80,54
Makale Kritik Etme313
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11616
Okuma10110
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22
ÖÇ1333           3   3 4 
ÖÇ2343           3   3 4 
ÖÇ3   5       5  3555   4
ÖÇ4   5       5  3555   4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr