Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
404004432018CHEMOMETRY ISeçmeli473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin ana hedefi analitik kimyada veri analizine ilişkin temel bilgilerin ve uygulamalı kemometrik yaklaşıma bir giriş yapmaktır. Gerçek problemleri çözmede veri analiz programlarının kullanımı üzerinde durulacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Assoc. Prof. Dr. Hasan ETRAŞ
Öğrenme Çıktıları
1İstatistiksel bilgilerin genel özellikleri hakkında iletişim kurabilme becerisi
2İstatisiksel verileri değerlendirme becerisi
3Bilimsel çalışmaları takipedebilme ve kemometri hakkında bilgileri yorumlayabilme becerisi
4Optimizasyon çalışmalarında bir denel tasarım yapabilme becerisi
5Son verileri takip edebilme becerisi
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu derste kemometrik yöntemlere kuramsal bir giriş yapılacaktır. Dersin içeriği yanılgı türleri, verilerin istatistiksel değerlendirilmesi, varyans analizi ve denel tasarım uygulamları üzerinde odaklanmıştır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kemometriye giriş, anlamlı rakamlar, birimler ve istatistiksel parametreler
2Yanılgı türleri, doğruluk, kesinlik, sonuçların Gauss dağılım, kısmi validasyon
3Null Hiptezi, güven aralığı, t testi, F testi
4Q testi, Grubbs testi, ölçüm belirsizliği
5En küçük kareler yöntemi, bir kalibrasyon grafiğinin çizimi
6Kalibrasyon grafiğinin yanılgı kaynakları
7Dış kalibrasyon grafiği, standart katma, iç standart yöntemi
8Arasınav
9ANOVA, Varyans analizi
10Matriks işlemler
11Denel Tasarım
12Kısmi ve tam faktöryel tasarım
13Placket-Burrman ve Taguchi tasarımları
14Merkezi Kompozit Tasarım Sunum
15Merkezi Kompozit Tasarım Sunum
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
J.C. Miller, J.N. Miller, “Statistics for Analytical Chemistry” Ellis Horwood PTR Prentice Hall, 1993 K.R. Beebe, R.J. Pell, M.B. Seasholtz, “Chemometrics : A Prectical Guide”. J. Wiley ve Sons, 1998
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma4416
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)88
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22
ÖÇ15    55               
ÖÇ253   45               
ÖÇ345    5               
ÖÇ444   45               
ÖÇ5      5     5         
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr