Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
0721003482013FRANZÖSISCH IVSeçmeli365
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
CEF (Common European Frame ) doğrultusunda öğrencileri DELF A2 seviyesine hazırlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Okt. Figen ÖZTÜRK
Öğrenme Çıktıları
1Dinleme becerisi doğrultusunda çok yaygın kullanılan kelimeleri fark edebilmek, yavaş ve net konuşmada konuşulanları anlamak
2Okuma becerisi doğrultusunda yaygın kullanılan isim, kelimeleri ve çok basit düzeydeki cümleleri anlayabilmek. Örnek olarak, poster, katalog ve uyarılar.
3Konuşma becerisi doğrultusunda basit kurulmuş cümlelerle kendini tanıtmak. Çok belirgin konular üzerinde sorulan kolay sorulara cevap verebilmek. Yaşadığı yer ve tanıdığı insanları tasvir edebilmek.
4Yazma becerisi doğrultusunda basit cümlelerle kendisini anlatabilmek, tebrik kartı, poster vb şekillerdeki kısa metinler yazabilmek.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kelime Bilgisi, Gramer, Okuma, Dinleme, Yazma.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders 15 ‘Si’ ile şart kipi, alıştırmalar.Sunum, okuma, alıştırma, dinleme
2Ders 16 Belirsiz zamirler, ‘en’ ve ‘y’ nin kullanımıSunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
3Ders 17 Zorunluluk ifadesinde ‘devoir + mastar fiil’ kullanımı.Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
4Ders 18 Hikaye anlatımında kullanılan zamanlar: present, passé comp. ve imparfait.Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
5Ders 19 -ment la biten zarflar, ‘ne…que..’ kullanımı.Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
6Ders 20 Zaman Belirteçleri: depuis, il y a.Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
7Ders 21 Genel tekrar, alıştırmalar.Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
8Arasınav
9Ders 22 Negatif cümleler kurmanın farklı yollarıSunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
10Ders 23 Sebep açıklayıcı cümleler kurmanın farklı yollarıSunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
11Ders 24 Participe present ile gerondif yapma.Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
12Ders 25 Gazete, dergi vb. okunması, kompozisyon çalışması.Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
13Ders 26 Participe Passé kullanırken özneyle akor edilmesi, alıştırmalar.Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
14Ders 27 Özneye göre dişi ve erkek participe passé.Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
15Genel Tekrar.
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı: Guy Capelle / Robert Menand (2007). TAXİ! Hachette Français Langue Etrangere Yardımcı Materyaller Collection Becherelle (1985). La Conjugaison . Hatier/ EFY Ege Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Kaynak Merkezi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Fransızca
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım13226
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma177
Multirom CD Çalışması13452
Ev Ödevi13452
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)146
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1                
ÖÇ2                
ÖÇ3                
ÖÇ4                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr