Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
0721004552013FRANZÖSISCH VSeçmeli475
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
CEF (Common European Frame ) doğrultusunda öğrencileri DELF A2 seviyesine hazırlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Okt. Figen ÖZTÜRK
Öğrenme Çıktıları
1Dinleme becerisi doğrultusunda çok yaygın kullanılan kelimeleri fark edebilmek, yavaş ve net konuşmada konuşulanları anlamak
2Okuma becerisi doğrultusunda yaygın kullanılan isim, kelimeleri ve çok basit düzeydeki cümleleri anlayabilmek. Örnek olarak, poster, katalog ve uyarılar.
3Konuşma becerisi doğrultusunda basit kurulmuş cümlelerle kendini tanıtmak. Çok belirgin konular üzerinde sorulan kolay sorulara cevap verebilmek. Yaşadığı yer ve tanıdığı insanları tasvir edebilmek.
4Yazma becerisi doğrultusunda basit cümlelerle kendisini anlatabilmek, tebrik kartı, poster vb şekillerdeki kısa metinler yazabilmek.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kelime Bilgisi, Gramer, Okuma, Dinleme, Yazma.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders 1 Bir önceki yılın genel tekrarı,Sunum, okuma, alıştırma, dinleme
2Ders 2 Öğrenilmiş bütün zaman kiplerinin hatırlanmasıSunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
3Ders 3 ‘Plus-que-parfait’ zamanının kullanıldığı durumlar, nasıl yapılandırılır, alıştırmalar.Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
4Ders 4 ‘double’ zamirler, kullanıldığı durumlar, uyulacak kurallar ve istisnalar.Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
5Ders 5 Aktarmalı anlatımlar, düz cümlelerin basit zamanlarda aktarılması, kurallar, alıştırmalar.Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
6Ders 6 Aktarmalı anlatımlar, düz cümlelerin bileşik zamanlarda aktarılması, soru şekilleri, alıştırmalar.Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
7Ders 7 Kompozisyon çalışması, genel tekrar.Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
8Arasınav
9Ders 8 Onaylama ya da reddetme yöntemleri.Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
10Ders 9 ‘Ce qui’ ve ‘Ce que’ arasındaki fark, kullanım yerleri, dikkat edilmesi gerekenler.Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
11Ders 10 ….que’ den sonra ‘indicatif’ mi ‘subjonctif’ mi? Nasıl ayırt edilir?Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
12Ders 11 Fikir belirtme yazıları: nasıl yazılır, nelere dikkat edilmeli? Kompozisyon çalışması: sosyal konularda fikir belirtilmesi.Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
13Ders 12 Öznesiz cümle kuruluşları, örnekler, alıştırmalar.Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
14Ders 13 Kompozisyon çalışması.Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
15Genel Tekrar.
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı: Guy Capelle / Robert Menand (2007). TAXİ! Hachette Français Langue Etrangere Yardımcı Materyaller Collection Becherelle (1985). La Conjugaison . Hatier/ EFY Ege Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Kaynak Merkezi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Fransızca
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım13226
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma177
Multirom CD Çalışması13452
Ev Ödevi13452
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)146
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1                
ÖÇ2                
ÖÇ3                
ÖÇ4                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr