Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
0721001372018ENGLISCH FUR ANFANGER-ISeçmeli115
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
The aim of the course is to help beginning level students develop required study skills and manage their own success as a student.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Inst.Dr. Eren ALKAN
Öğrenme Çıktıları
1Başarının yalnızca "zeki" olmakla bir ilgisi olmadığını göstererek, yüksek not almanın ve başarılı çıktıların diğer türlerinin de herhangi bir öğrenci için mümkün olduğu ile ilgili bir anlayışı öğrencilere aşılamak
2Öğrencileri kendileri için en iyisi olduğunu düşündükleri bireysel ya da kişiselleştirilmiş çalışma yaklaşımlarını bulmaları konusunda desteklemek
3Öğrencileri yükseköğretimden ne beklenildiği konusunda hazırlamak
4Etkili çalışma alışkanlıkları ve ders çalışmaya pozitif bir tutum geliştirmeleri konusunda öğrencilere rehberlik etmek
5Bu düzeydeki çalışmalarda temel akademik ödevleri yaparken uygun strateji ve teknikleri öğrencilere sağlamak
6Pek çok öğrencinin zorlandığı etkinliklerle başa çıkabilmelerine yönelik iç görü geliştirmek
7Öğrencilerin kendi çalışmalarına bu anlayışı uygulayabilmeleri için öğrenme, zeka ve hafızanın nasıl çalıştığı ile ilgili bir anlayış geliştirmelerini sağlamak
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
None
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Course Requirements: Attendance is a must. Students are responsible for following the record of their own absence on EBYS (Ege Üniversitesi Bilgi Yönetim Sistemi / Ege University Information Management System). Please do NOT ask about your state of attendance. You may use Student’s Handbook for further information. Students will also be responsible for all the activities done in class and assigned homework. Course Methodology: Each class will be dedicated to a particular aspect of a study skill. Students are expected to get involved actively in class discussions, pair and group works as well as assigned tasks in the class. Every instructor decides which teaching methods to use in her/his class(es) within the scope of the Ege University School of Foreign Languages (EUSFL) codes. Exams: There will be eight tasks. You will earn points for your midterm and final exams. Your Ideas, Evaluations, etc.: Your ideas, comments, suggestions, questions, grade challenges, etc., are welcome. Your discretion in these matters is expected, though. No part of your grade will be based on anything other than your task scores. You are encouraged to take advantage of your instructors’ office hours to get help with the course and your progress. Disability Pledge All the students are provided with equal access to the classes and materials, regardless of special needs, temporary or permanent disability. If you have any special learning needs, particularly (but not limited to) needs defined under “5378 sayılı Engelliler Hakkında Kanun” (“Law No: 5378 Law on Disabled People”) and require specific accommodations, please do not hesitate to make these known to your instructor, either yourself or through “Engelsiz Ege Birimi” (“Ege without Barriers Unit”). Students with documented special needs may expect accommodation in relation to classroom accessibility, modification of testing, special test administration, etc. This is not only our school’s commitment: it is your right, and it is the law. For more information, please contact the administrative staff of EUSFL.
Dersin İçeriği
The course covers basic study skills through English medium instruction.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Oryantasyon----
2Dersin amaçları ve hedefleriEGEDERS çevrimiçi platformunun kullanılması İzlencenin incelenmesi--
3Bir Öğrenci Olarak Başarı----
4Bir Öğrenci Olarak BaşarıEtkinlik I: Şu anda neredeyim? Endişe ve kaynak yönetimi--
5Zeka, Strateji ve Kişiselleştirilmiş ÖğrenmeEtkinlik II: Kişisel Beceri Profili--
6C.R.E.A.M Stratejisi ve ÖğrenmeEtkinlik III: Ne kadar iyi yapıyorum?--
7Öğrenci Olarak Zaman YönetimiEtkinlik IV: Dikkat dağıtıcı unsurları yönetmek--
8VİZE HAFTASI----
9Temel Araştırma Becerileri: Okuma, Not alma ve Bilgi YönetimiEtkinlik V: Akıllı bir okuyucu muyum?--
10Eleştirel Analitik Düşünme----
11Eleştirel Analitik DüşünmeEtkinlik VI: Eleştirel analitik yazma mı yoksa tasvir yazısı mı?--
12Hafıza----
13HafızaEtkinlik VII: Çoklu kodlama--
14Rakamlara güvenmek----
15Rakamlara güvenmekEtkinlik VIII: Tablo, çizelge ve grafik kullanma--
16FİNAL HAFTASI----
17BÜTÜNLEME HAFTASI----
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Cottrell, S. (2013). The study skills handbook. China: Palgrave Macmillan. Extra reading sources may be found online or in the library. For further suggestions, please see your Study Skills instructor during his office hours.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
None
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım13030
Uygulama/Pratik13030
Takım/Grup Çalışması13030
Bireysel Çalışma13030
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma122
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma122
Ev Ödevi11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)141
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ12221214435221221
ÖÇ22111114334221221
ÖÇ33111124334221221
ÖÇ42111134334221221
ÖÇ54111134334221221
ÖÇ63111134344221221
ÖÇ72111124335221221
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr