Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
801002592010STÜDYO FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİSeçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, İletişim Fakültesi’nde fotoğrafçılık alanında ders almış öğrencilerin stüdyo çekim teknikleri hakkında da genel bilgiler edinmelerini sağlamak ve onlara stüdyo ortamında çekim yapma olanağı sunarak pratik ve uygulama şansı vermektir. Ders kapsamında öncelikli olarak fotoğraf stüdyosu hakkında teknik ve teorik bilgiler aktarılacaktır. Öğrencilerin stüdyo ortamında bulunması gereken materyalleri ve ekipmanları hem öğrenmeleri hem de kullanmaları ve üretimde bulunmaları amaçlanmaktadır. Ayrıca stüdyo çekim teknikleri bağlamında temel stüdyo ışığı kullanım bilgileri, stüdyo fotoğrafçılığı, tanıtım fotoğrafçılığı, portre fotoğrafçılığı, senkronize flaş ve soft box sistemi ve still-life masa kullanımı hakkında bilgiler aktarılacak ve öğrencilerin doğrudan uygulama yaparak deneyim kazanmalarını sağlayacak konular işlencektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç.Dr. Ahmet İmançer
Öğrenme Çıktıları
1Stüdyo ortamını tanıyabilme
2Stüdyo ışıklarını kullanabilme
3Stüdyo ortamında fotoğraf üretebilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Temel Fotoğrafçılık Dersinin alınmış olması önerilir.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu dersin amacı, İletişim Fakültesi’nde fotoğrafçılık alanında ders almış öğrencilerin stüdyo çekim teknikleri hakkında da genel bilgiler edinmelerini sağlamak ve onlara stüdyo ortamında çekim yapma olanağı sunarak pratik ve uygulama şansı vermektir. Ders kapsamında öncelikli olarak fotoğraf stüdyosu hakkında teknik ve teorik bilgiler aktarılacaktır. Öğrencilerin stüdyo ortamında bulunması gereken materyalleri ve ekipmanları hem öğrenmeleri hem de kullanmaları ve üretimde bulunmaları amaçlanmaktadır. Ayrıca stüdyo çekim teknikleri bağlamında temel stüdyo ışığı kullanım bilgileri, stüdyo fotoğrafçılığı, tanıtım fotoğrafçılığı, portre fotoğrafçılığı, senkronize flaş ve soft box sistemi ve still-life masa kullanımı hakkında bilgiler aktarılacak ve öğrencilerin doğrudan uygulama yaparak deneyim kazanmalarını sağlayacak konular işlencektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Fotoğraf stüdyosuna girişAnlatım
2Stüdyo ile ilgili temel teorik bilgiAnlatım
3Ftoğraf stüdyosundaki ekipmanlar ve materyallerin öğretilmesiAnlatım
4İç ve dış mekanlarda ışığı kurmak ve kullanabilmekAnlatım
5Still-life masa ile ilgili teknik bilgi ve kullanımıAnlatım
6Flaşlar ve soft box sistem ile ilgili teorik ve teknik bilgiAnlatım
7High key, mid key, low key, perspektif, yansımalar ve bazı filtreler ile ilgili teorik ve teknik bilgiAnlatım
8Vize
9 Portre fotoğrafçılığı ve stüdyoda canlı model kullanımıAnlatım
10İç ve dış mekanlarda tanıtım fotoğrafçılığıAnlatım
11Metal, cam vb. zor yüzeylerin fotoğraflanmasıAnlatım
12Farklı ve yaratıcı fotoğrafçılık teknikleri ve uygulamalarıUygulama
13Ders boyunca işlenen konular ile ilgili proje çalışmalarıUygulama
14Ders boyunca işlenen konular ile ilgili proje çalışmalarıUygulama
15Ders boyunca işlenen konular ile ilgili proje çalışmalarıUygulama
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• B. Claasz Coockson, Arkeolojik İllüstrasyon ve Fotoğrafçılık, Aytaşı Yayıncılık, 2006 • Banu Dağtaş, Reklamı Okumak, Ütopya Yayınları, 2003 • Faruk Akbaş Fotoğraf Teknik Okumaları, Say Yayınları, İstanbul, 2006 • Graeme Burton, Görünenden Fazlası, Alan Yayıncılık, 1995 • John Berger, Anlatmanın Başka Bir Biçimi, Agora Kitaplığı, 2007 • Levend Kılınç, Fotoğraf ve Sinemanın Toplumsal Tarihi, Dost Kitabevi, Ankara, 2008 • Mary Pierce, Fotoğraf, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2004 • Metin Kasım, Reklam Fotoğrafçılığı, Çizgi Yayınevi, Konya, 2004 • Nükhet Vardar, Marka Fotoğrafları, İş Bankası Yayınları, İstanbul, 2007 • Özcan Yurdalan, Belgesel Fotoğraf ve Fotoröportaj, Agora Kitaplığı, 2007 • Özer Kanburoğlu, A’Dan Z’ye Fotoğraf, Say Yayınları, İstanbul, 2004 • Suat Gezgin, Basında Fotoğrafçılık, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları, İstanbul, 2002 • Tom Ang, Dijital Fotoğrafçılık, İnkılap Yayınevi, 2004
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11818
Final Sınavı12424
Uygulama/Pratik14114
Proje Hazırlama12336
Proje Sunma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ155              
ÖÇ2       4        
ÖÇ3           3    
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr