 |
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 10820102T11355 | FOTOĞRAFÇILIK UYGULAMALARI | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Siyasal, ekonomik olaylar ve polis-adliye, magazin, spor, arkeoloji, sanat, ulusal ve uluslar arası konular, sel deprem, yıldırım gibi doğal felaketleri de kapsayan basın fotoğrafçılığı ve tanıtım fotoğrafçılığı konusunda proje ürettirmek ve bu tür konularda farkındalık yaratmak. Öğrencileri kalifiye fotoğraf becerileri ve deneyimleri ile görsel medya sektörü için hazırlamak. Aynı zamanda öğrencilere uygulamada yardımcı olacak teorik bilgiyi vermek.
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd.Doç.Dr. Ahmet İmançer | Öğrenme Çıktıları | 1 | Temel fotoğrafçılık bilgilerini kullanabilme | 2 | Stüdyoda fotoğraf çekimi yapabilme | 3 | Fotoğrafçılığa ait teknik sorunları çözebilme |
| Öğrenim Türü | Örgün Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Fotoğrafçılığın temel kavramları. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Fotoğrafçılık hakkında genel teknik bilgiler | | | 2 | Çalışma alanlarına göre fotoğraf makinaları ve ekipmanları hakkında teknik bilgi | | | 3 | Fotoğrafçılık türleri ile ilgili teorik altyapı oluşturacak bilgilerin verilmesi | | | 4 | Fotoğraf üretirken dikkat edilmesi gereken görsel kodlar, imgeler, ikonlar ve
unsurlar hakkında teorik bilgi
| | | 5 | Aydınlatma hakkında genel bilgiler ve ışık kullanımı
| | | 6 | Haber fotoğrafı çekim Teknikleri | | | 7 | Mimari fotoğraf çekim teknikleri | | | 8 | Arasınav (Vize) | | | 9 | Spor fotoğrafçılığı teknikleri | | | 10 | Reklam fotoğrafçılığı ve tanıtım fotoğrafçılığı teknikleri | | | 11 | Siyasi liderler ve büroktalrın izlenmesine yönelik fotoğraf çekim bilgileri | | | 12 | Polis-adliye muhabirliği ve fotoğrafçılığı hakkında çekim bilgileri | | | 13 | Reprodüksüyon tekniği ve mikro objektif | | | 14 | Fotoğraf çekim uygulamaları | | | 15 | Fotoğraf çekim uygulamaları | | | 16 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | • Atilla Girgin, Yazılı Basında Haber ve Habercilik Etiği, İnkılap Kitabevi, İstanbul, 2000
• B. Claasz Coockson, Arkeolojik İllüstrasyon ve Fotoğrafçılık, Aytaşı Yayıncılık, 2006
• Banu Dağtaş, Reklamı Okumak, Ütopya Yayınları, 2003
• Catherine A. Lutz, National Geographic’i Doğru Okumak, Agora Kitaplığı, İstanbul, 2005
• Enis Batur, İmgeleri Kim Dinler, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2004
• Faruk Akbaş Fotoğraf Teknik Okumaları, Say Yayınları, İstanbul, 2006
• Gisele Freund, Fotoğraf ve Toplum, Sel Yayıncılık, İstanbul, 2006
• Graeme Burton, Görünenden Fazlası, Alan Yayıncılık, 1995
• Henri Cartier Bresson, Karar Anı, Yazı-Görüntü-Ses Yayınları, 2006
• John Berger, Anlatmanın Başka Bir Biçimi, Agora Kitaplığı, 2007
• Ken Light, Çağımızın Tanıkları Fotoğraflar ve Yorumlar, Fotoğrafik Vizyon Yayınları, 2002
• Levend Kılınç, Fotoğraf ve Sinemanın Toplumsal Tarihi, Dost Kitabevi, Ankara, 2008
• Mary Pierce, Fotoğraf, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2004
• Metin Kasım, Reklam Fotoğrafçılığı, Çizgi Yayınevi, Konya, 2004
• Nükhet Vardar, Marka Fotoğrafları, İş Bankası Yayınları, İstanbul, 2007
• Özcan Yurdalan, Belgesel Fotoğraf ve Fotoröportaj, Agora Kitaplığı, 2007
• Özer Kanburoğlu, A’Dan Z’ye Fotoğraf, Say Yayınları, İstanbul, 2004
• Suat Gezgin, Basında Fotoğrafçılık, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları, İstanbul, 2002
• Tom Ang, Dijital Fotoğrafçılık, İnkılap Yayınevi, 2004
• W. Schneıder P.-J. Raue Gazetecinin El Kitabı, Çev: Işık AYGÜN, Konrad Adenaur Vakfı, Ankara, 2000 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir. | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | Final Sınavı | 1 | 5 | 5 | Derse Katılım | 10 | 3 | 30 | Uygulama/Pratik | 10 | 3 | 30 | Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 | Okuma | 10 | 2 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
 |
|
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr |
|
|