Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
0801001742013ETKİLEŞİMLİ MEDYASeçmeli124
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrenciler bir sorunu gidermek amacıyla multimedya projeleri oluştururken ihtiyaçları karşılamak amacıyla gelişmekte olan teknolojileri analiz ederek değerlendirmede bulunacaklardır.. Kişisel ve kişilerarası becerileri işyeri ortamına hazırlamak için uygulanacaktır. Edinilen bilgi ve beceriler teknoloji odaklı toplumda etkileşimi sağlama amacıyla uygulanmaktadır. Eleştirel düşünme becerilerini teknoloji okur yazarlığı ile bilgisayar ortamında uygulamayı öğreneceklerdir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Huriye Kuruoğlu
Öğrenme Çıktıları
1Teknolojinin medya iletişim kuramındaki yeri ve önemini tartışma;
2Yeni/etkileşimli medya formları, ürünleri ve sistemleri ile bunların bireysel ve sosyal kullanımları ve estetiği alanındaki güncel tartışmaları kavrayabilme;
3İnternette pozitif çalışma davranışları ve kişisel nitelikleri geliştirmek
4Dijital etik konusunda bilinçlenme
5İnternet hukuki ve sorumlulukları, telif hakkı ve adil kullanım kuralları, etik.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Etkileşimli medya.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İletişim kuramlarında medya ve teknoloji
2İletişim kuramlarında medya ve teknoloji
3Etkileşim ve etkileşimli medya kavramı
4Etkileşim ve etkileşimli medya kavramı
5İnsan-makine etkileşimi
6Kullanıcı Arayüzü: Tasarım, Kullanılabilirlik ve Ergonomi
7Kullanıcı Arayüzü: Tasarım, Kullanılabilirlik ve Ergonomi
8Ara Sınav (Vize)
9Gerçeklik, sanal gerçeklik, simüle edilmiş gerçeklik
10Siberuzayda kimlik, temsil ve beden
11Siberuzayda kimlik, temsil ve beden
12Sibernetik organizmalar ve cyborg kuramı
13Sibernetik organizmalar ve cyborg kuramı
14Etkileşimli medya, gözetim ve panopticon
15Etkileşimli medya, gözetim ve panopticon
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dilruba Çatalba Ürper (2011) A ğ toplumu Kimin Toplumu, Pazarlama letişimi, . Kerem RıZvano lu, (2011), Herkes için Web” mümkün mü?: Evrensel Kullanılabilirlik ve Tasarım, Pazarlama letişimi, . Donna Harraway (1985) "A Cyborg Manifesto: Science, Technology, and Socialist-Feminism in the Late Twentieth Century", Socialist Review. Frank Webster (2006) Theories of the Information Society, 3rd ed., Routledge: New York. Haluk Geray, letişim ve Teknoloji, Ütopya Yayınevi, Ankara, 2003, Manovich, Lev (2001) The Language of New Media. Cambridge: MIT Press. Manuel Castells (2005) Ağ Toplumunun Yükselişi, Bilgi Üniversitesi Yayınları, stanbul. Manuel Castells (1996) La société en réseaux, L’ere de l’information, Fayard, Nicholas Negroponte (1996) Dijital Dünya, İstanbul: Türk Henkel Dergisi Yayınları. Nilüfer Timisi, Yeni letişim Teknolojileri ve Demokrasi, Dost Kitabevi, Ankara, 2001, ss. 33-58. Van Dijk, Jan (2006) The Network Society, 2nd ed. London: Sage.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Proje Hazırlama14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10220
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1                
ÖÇ2                
ÖÇ3                
ÖÇ4                
ÖÇ5                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr