Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
0801002712013KARANLIK ODA TEKNİKLERİSeçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin temel amacı klasik ve yeni karanlıkoda teknik ve ekipmanları hakkında bilgi vermek, fotoğraf kimyası, film banyosu ve kart baskısı, kolaj, montaj vb. yaratıcı karanlıkoda çalışmalarını göstermek ve öğretmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Alahattin Kanlıoğlu
Öğrenme Çıktıları
1Fotoğraf Türlerini ayırt edebilme
2Karanlık Odayı tanıyabilme
3Film banyosu yapabilme
4Kart baskısı yapabilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Karanlıkoda teknolojisi ve ekipmanlar Fotoğraf kimyasalı Klasik ve artistik film banyosu ve kart baskı teknikleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Fotoğrafın icadı ve tarihçesi. Anlatım
2Fotoğrafçılık bilgilerini tazeleme. Genel tekrar.Anlatım
3Labratuvarın tanıtımı. Araç, gereç ve ekipmanların tanıtımıAnlatım
4Film yıkamaAnlatım ve uygulama
5Film yıkamaAnlatım ve uygulama
6Kart baskısıAnlatım ve uygulama
7Kart baskısıAnlatım ve uygulama
8Ara Sınav (Vize)
9Fotogram tekniğiAnlatım ve uygulama
10Fotogram tekniğiAnlatım ve uygulama
11Sandviç baskıAnlatım ve uygulama
12Sandviç baskıAnlatım ve uygulama
13Öğrenci uygulaması ve sözlüAnlatım ve uygulama
14Öğrenci uygulaması ve film banyosuAnlatım ve uygulama
15Öğrenci uygulaması ve kart baskısıAnlatım ve uygulama
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Nadi Kafalı, Siyah-Beyaz ve Renkli Fotoğrafçılık, İstanbul, İmge Kitabevi, 2000. John Hedgecoe, Siyah/Beyaz Fotoğraf Sanatı ve Karanlık Oda Teknikleri, Türkçesi: David Hurn, Fotoğrafçı Olmak Üzerine Pratik Bir Rehber, FV Yayınları, İstanbul, 2002. Sabit Kalfagil, Fotoğrafın Yapısal Öğeleri ve Fotoğraf Sanatında Kompozisyon, Fotoğrafevi, İstanbul, 2006. Ergün Turan, Siyah-Beyaz Negatif, Say Yayınları, İstanbul, 2004. Julian Calder-John Garrett, Her Yönüyle Fotoğrafçılık El Kitabı, Türkçesi: Eshar Kütevin-Ziya Kütevin, İstanbul, Say Yayınları, 1989. Catherine A.Lutz, Jane L.Collins, “National Geographic”i Doğru Okumak, Çev: Mefkure Bayatlı, Agorakitaplığı, İstanbul, 2005. Michael Langford, Yaratıcı Fotoğrafçılık, Türkçesi: Ali Fazıl Durmuşoğulları, İstanbul, İnkılâp Yayınları, 1998. Nadi Kafalı, Siyah-Beyaz ve Renkli Fotoğrafçılık, İstanbul, İmge Kitabevi, 2000. John Hedgecoe, Siyah/Beyaz Fotoğraf Sanatı ve Karanlık Oda Teknikleri, Türkçesi: David Hurn, Fotoğrafçı Olmak Üzerine Pratik Bir Rehber, FV Yayınları, İstanbul, 2002. John Hedgecoe, Her Yönüyle Fotoğraf Sanatı, İstanbul, Remzi Kitabevi, 1995.Edouard Boubat, Fotoğraf Sanatı, Türkçesi: M. Nejat Özcan, İstanbul, İnkılâp ve Aka Kitapevleri, 1984.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav140
Bütünleme Sınavı160
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik12336
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11717
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12323
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ144     3        
ÖÇ233      4       
ÖÇ3          3 3   
ÖÇ4          3 3   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr