Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
801001232019TEMEL KONUŞMA TEKNİKLERİ Seçmeli114
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin beden dili ve konuşma becerilerini geliştirmek Öğrencileri temel doğaçlama ve hazırlıklı konuşma eğitimi vermek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr. Kadriye Leyla Budak
Öğrenme Çıktıları
11. Öğrenci, etkili konuşma hazırlama teknikleri konusunda fikir sahibi olur,
22. Beden dilini ve konuşmanın temel dinamiklerini öğrenir,
33. Uygulama yaparak özgüven kazanımı artar
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
-
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Ders kapsamında, öğrenciler topluluk önünde konuşma becerisi öğrenir ve kendilerini daha iyi ifade edebilmeleri için düşüncelerini ve duygularını doğru sözcüklerle aktarmasının önemini kavrar. Sınıf içi uygulamalarla konuşma alışkanlığı pekişir ve doğru beden dili kullanımı geliştirir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Konuşma ve temel öğeleriÖrnekler/ tartışmalar
2Güzel ve etkili konuşma kavramıSınıf içi uygulama ve tartışmalar
3Konuşma türlerine giriş ve medyadan uygulamalarMedyadan örnekler öğrenci katkısı
4Hazırlıklı Konuşmalar Öğrenci çalışmaları
5Spontan ve doğaçlama konuşma kavramı ve örneklerÖğrenci çalışmaları
6İyi bir konuşmacının genel özellikleriÖğrenci tartışmaları
7Konuşma öncesi hazırlıklar, mekan planlamasıÖrnek sunumlar
8Ara Sınav
9Konuşma Öncesi Hazırlıklar ve Konuşma Metni Hazırlama Sınıf içi çalışmalar
10Görsel destek türleri ve hazırlanmasıÖğrenci Çalışmaları
11Topluluk Önünde Konuşma Kaygısı Öğrenci Sunumları
12Konuşmacının Beden Dili ve imajı Öğrenci Sunumları
13Konuşmada İkna ve MotivasyonÖğrenci Sunumları
14Dinleyiciler, Dinleyici Analizi ve Dinleme BecerisiÖğrenci Sunumları
15Sunum aşamaları ve planlaması, temel konuşma hatalarıÖğrenci Sunumları
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Zuhal Baltaş, (2008), Etki Yaratan Konuşmacının El Kitabı, Akılda ve Yürekte İz Bırakan Sunuş, Remzi Kitabevi, İstanbul Şermin Tekinalp, (2007), Güzel Konuşmak Bir Markadır, Kişisel Gelişim Bir Markadır, Beta Yayıncılık, İstanbul Stuart, Cristina, (2009), Etkili Konuşma, 5. Basım, Murat Sağlam (çev.), Alfa Yayıncılık, İstanbul Kaya, Ali, (2011), Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı, (3. Baskı), Eğitim Yayınevi,Konya Jeff Davidson, (2003), Complete Guide to Public Speaking, John Wiley& Sons Incorporated Publications Nüzhet Şenbay, (2010), Söz ve Diksiyon Sanatı, 27. Baskı, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul Adryenn Ashley; Bret Ridgway; Caterina Rando. ABCs of Speaking : Your Building Blocks to Speaking Success Morgan James Publishing. 2016. Spikerlik ve Türkçenin Kullanımı, Füsun Ünsal, Hakan Şahin, Trt Eğitim Dairesi Başkanlığı, Özdoğan Matbaa Yayın, Ankara, 2014.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14114
Alan Çalışması14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma21242
Okuma236
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1       5        
ÖÇ2       5        
ÖÇ3       5        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr