 |
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 801001232019 | TEMEL KONUŞMA TEKNİKLERİ | Seçmeli | 1 | 1 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilerin beden dili ve konuşma becerilerini geliştirmek Öğrencileri temel doğaçlama ve hazırlıklı konuşma eğitimi vermek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç.Dr. Kadriye Leyla Budak | Öğrenme Çıktıları | 1 | 1. Öğrenci, etkili konuşma hazırlama teknikleri konusunda fikir sahibi olur, | 2 | 2. Beden dilini ve konuşmanın temel dinamiklerini öğrenir, | 3 | 3. Uygulama yaparak özgüven kazanımı artar |
| Öğrenim Türü | Örgün Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | - | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | - | Dersin İçeriği | Ders kapsamında, öğrenciler topluluk önünde konuşma becerisi öğrenir ve kendilerini daha iyi ifade edebilmeleri için düşüncelerini ve duygularını doğru sözcüklerle aktarmasının önemini kavrar. Sınıf içi uygulamalarla konuşma alışkanlığı pekişir ve doğru beden dili kullanımı geliştirir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Konuşma ve temel öğeleri | Örnekler/ tartışmalar | | 2 | Güzel ve etkili konuşma kavramı | Sınıf içi uygulama ve tartışmalar | | 3 | Konuşma türlerine giriş ve medyadan uygulamalar | Medyadan örnekler öğrenci katkısı | | 4 | Hazırlıklı Konuşmalar | Öğrenci çalışmaları | | 5 | Spontan ve doğaçlama konuşma kavramı ve örnekler | Öğrenci çalışmaları | | 6 | İyi bir konuşmacının genel özellikleri | Öğrenci tartışmaları | | 7 | Konuşma öncesi hazırlıklar, mekan planlaması | Örnek sunumlar | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Konuşma Öncesi Hazırlıklar ve Konuşma Metni Hazırlama | Sınıf içi çalışmalar | | 10 | Görsel destek türleri ve hazırlanması | Öğrenci Çalışmaları | | 11 | Topluluk Önünde Konuşma Kaygısı | Öğrenci Sunumları | | 12 | Konuşmacının Beden Dili ve imajı | Öğrenci Sunumları | | 13 | Konuşmada İkna ve Motivasyon | Öğrenci Sunumları | | 14 | Dinleyiciler, Dinleyici Analizi ve Dinleme Becerisi | Öğrenci Sunumları | | 15 | Sunum aşamaları ve planlaması, temel konuşma hataları | Öğrenci Sunumları | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Zuhal Baltaş, (2008), Etki Yaratan Konuşmacının El Kitabı, Akılda ve Yürekte İz Bırakan Sunuş, Remzi Kitabevi, İstanbul
Şermin Tekinalp, (2007), Güzel Konuşmak Bir Markadır, Kişisel Gelişim Bir Markadır, Beta Yayıncılık, İstanbul
Stuart, Cristina, (2009), Etkili Konuşma, 5. Basım, Murat Sağlam (çev.), Alfa Yayıncılık, İstanbul
Kaya, Ali, (2011), Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı, (3. Baskı), Eğitim Yayınevi,Konya
Jeff Davidson, (2003), Complete Guide to Public Speaking, John Wiley& Sons Incorporated Publications
Nüzhet Şenbay, (2010), Söz ve Diksiyon Sanatı, 27. Baskı, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul
Adryenn Ashley; Bret Ridgway; Caterina Rando. ABCs of Speaking : Your Building Blocks to Speaking Success
Morgan James Publishing. 2016.
Spikerlik ve Türkçenin Kullanımı, Füsun Ünsal, Hakan Şahin, Trt Eğitim Dairesi Başkanlığı, Özdoğan Matbaa Yayın, Ankara, 2014.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | - |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 1 | 14 | Alan Çalışması | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 21 | 2 | 42 | Okuma | 2 | 3 | 6 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
 |
|
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr |
|
|