Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
801003112019MEDYA VE İZLEYİCİ ARAŞTIRMALARI Seçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
İzleyici ve medya arasındaki ilişkinin her boyutuyla tanımlanması, medya ve izleyici araştırmalarının hem kuramlarının hem pratiklerinin kavranması.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof.Dr. Huriye Kuruoğlu
Öğrenme Çıktıları
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İzleyici ve yıllar içinde izleyici hakkında değişen algı İzleyiciye dair yapılan çalışmalar: Beş gelenek Kamusal ve özel yayıncılıkta izleyici L:Althusser ve hegemonik ilişkiler, bu ilişkilerin izleyici ile ilişkisi S.Hall ve İngiliz kültürel çalışmaları Gramsci ve görüşleri Medya ve izleyici araştırmalarında yöntemler Eleştirel izleyici araştırmaları Dünyada ve Türkiye’de izleyici araştırmaları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kitaplar 1.ERDOĞAN, İ. Medya Teori ve Araştırmaları, Alter Yayınları, 2014 2.KIRIK, Ali &M, Ali Büyükaslan. Sosyal Medya Araştırmaları, Çizgi Kitabevi, 2013 3.BİNARK, M. Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Ayrıntı, 2014 4.MORA, N. Medya Çalışmaları, Medya Pedagojisi ve Küresel İletişim, Alt kitap, 2008 5.WINE, M. Marksizm ve Medya Araştırmaları, Yordam Kitap, 2015 Makaleler 1.ATABEK, Ümit. İzleyici Araştırmaları ve Yeni Tasarımlar, Teknoloji ve Metodoloji İlişkisi, www:// mediaif.emu.edu.tr/22.03.2016 2.AYHAN, B & ÇAVUŞ.S. İzleyici Araştırmalarında Değişim Kullanımlar ve Doyumlardan Bağımlılığa, Selçuk İletişim, Cilt:8 Sayı:2, 2014 3.KARABAĞ, Ç.S. İzleyici Araştırmaları ve Politik İmkansızlık Sorunu, Moment, Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Kültürel Çalışmalar Dergisi, 1(2): 241-269, 2014 4.DOĞANYİĞİT, S.Ö. Medya İzleyici Çalışmalarında Kültürel Çalışmalar, Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Kuramları Bitirme Projesi Öğr.Üyesi: Prof. Dr. Yasemin İnceoğlu 5.TÜRKOĞLU, N. Toplumsal Dönüşümler ve Medyada izleyici Katılımı, Marmara Üniversitesi TÜBİTAK Projesi Raporu, 2008
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)0
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr