Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
801003192019MEDYA EKONOMİSİSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin Amacı
Bu dersin amacı medyanın ekonomik açıdan çalışma sistemi hakkında bilgi vermektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.ÖğretimÜyesi Çiğdem Dirik
Öğrenme Çıktıları
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Medya bir endüstri olarak ele alınmakta ve yapısı incelenmektedir . Ayrıca medyanın ekonomik gelişmelerden ve diğer faktörlerden nasıl etkilendiği irdelenmektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
-Kaya A.Raşit, İktidar Yumağı Medya- Sermaye-Devlet, İmge Kitabevi, Ankara, 2009 - Söylemez Alev, Medya Ekonomisi ve Türkiye Örneği, Haberal Eğitim Vakfı, Ankara,1998 -Tılıç Doğan, Utanıyorum ama Gazeteciyim, İletişim Yayınları, İstanbul,1998 -Tılıç Doğan, 2000’ler Türkiye’sinde Gazetecilik ve Medyayı Anlamak, Su Yayınları İstanbul, 2001 -Doyle Gillian ,Understanding Media Economics, Sage Publications Ltd, 2002 -Albarran B.Allan, Media Economics: Understanding Markets,İndustries and Concepts, Iowa State Press Blackwell Publishing Company, 2002
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)0
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr