Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
801001302019SÖZLÜ ANLATIM VE SORU TEKNİKLERİSeçmeli124
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencinin sözel anlatım tekniğini geliştirmek ve farklı televizyon program ve türlerie göre soru yapılandırmasını öğretmek temel amaçtır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doçent Doktor K. Leyla Budak
Öğrenme Çıktıları
11. Sözel ve doğaçlama ifade tekniklerini geliştirmek
22. Medya alanında yapım ve yönetimde temel bilgi beceri ve sözlü ifade teknikleri kazandırmak
33. Soru sormayı ve farklı soru türlerini öğrenmek
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
-
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Öğrencileri, meslek hayatları boyunca sözel ifade becerisi gelişimini destekler ve farklı televizyon program/anlatılarına) uygun olan soru tekniklerini uygulayabilmeleri için gereken alt yapıyı sağlar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sözlü anlatımın özellikleriSınıf içi tartışmalar
2Sözlü anlatım türleri ve içerikleriSınıf içi tartışmalar
3Topluluk Önünde Konuşma Tedirginliğini YönetmekUygulamalar
4Hazırlıklı/Hazırlıksız KonuşmalarUygulamalar
5Soru tekniklerine girişMedyadan örneklerle tartışmalar
6Soru türleri/soru yapılandırması/röportajlarMedyadan örneklerle tartışmalar
7Doğaçlama KonuşmalarSınıf içi uygulamalar
8Ara sınav
9Sokak Röportajları/ soru teknikleriÖğrenci Çalışmaları
10Spor programlardan sözel anlatım ve soru teknikleriÖğrenci Çalışmaları
11Haber Bültenlerinde canlı anlatımlar ve sunumlarÖğrenci Çalışmaları
12Eğlence ağırlıklı yapımlarda söyleşi ve soru teknikleriMedyadan örneklerle öğrenci çalışmaları
13Sıcak haber takibinde soru teknikleri ve sunumlarÖğrenci Çalışmaları
14Siyasi içerikli yapım/haber sunum soru teknikleriÖğrenci Çalışmaları
15Kadın, çocuk programlarında soru ve sunum teknikleriÖğrenci Çalışmaları
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Aktaş, Şerif ve Osman Gündüz. Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Akçağ Yayınları, 2009. • Özdemir, Emin. Sözlü-Yazılı Anlatım Sanatı. İstanbul: Remzi Kitabevi, 2004. • Özdemir, Emin. Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı. İstanbul: Remzi Kitabevi, 2010. • Beyreli, Latif ve Diğerleri. Yazılı Ve Sözlü Anlatım. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2006. • Kavcar, Cahit Ve Diğerleri. Yazılı Ve Sözlü Anlatım. Ankara: Anı Yayıncılık, 2009. • Schlapp Herman (2002), Gazeteciliğe Giriş, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, Konrad Adenauer Vakfı, • Aslan Kemal (2005), Soru Nasıl Sorulur, Anahtar Kitaplar Yayınevi, İstanbul. • Clayman, Steven2002. : The news interview : journalists and public figures on the air Cambridge University Press, Cambridge
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14114
Alan Çalışması14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma21242
Okuma236
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1   4   5        
ÖÇ2   4   5        
ÖÇ3   4   5        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr