Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
803004652012SOSYAL MEDYASeçmeli475
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı, gelişen internet teknolojisiyle birlikte ortaya çıkan sosyal ağların/medyanın geleneksel habercilik pratiğinde yarattığı değişikliği, dönüşümünü; habercilere sağladığı imkânları ve beraberinde getirdiği olumsuzlukları öğrencilere aktarmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Tolga Çelik
Öğrenme Çıktıları
1Sosyal medya kavramını anlayabilme
2Sosyal medyanın gazetecilere getirdiği yenilikleri kavrayabilme
3Sosyal medyanın geleneksel gazetecilik pratiğine etkilerini açıklayabilme
4Sosyal medyada üretilen haberin güvenilirliğini sorgulayabilme/test edebilme
5Gazetecinin görev ve sorumluluğu açısından sosyal medyayı değerlendirebilme/kullanabilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sosyal medya; sosyal medyanın geleneksel gazetecilik pratiğinde yarattığı değişiklikler; sosyal medyalarda üretilen haberin güvenirliliği; Gazetecinin sorumluluğu ve sosyal medya
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanışma, dersin işleyişi ve değerlendirilmesine ilişkin bilginin verilmesi
2Sosyal medya kavramının anlatılması/tartışılması
3Sosyal medyayı etkileyen popüler sosyal ağlar
4Bir haber aracı olarak sosyal medya
5Sosyal medyanın gazetecilik pratiğine etkileri
6Sosyal medyada üretilen haberlerin güvenirliliği
7Bir haber kaynağı olarak sosyal medya
8ARA SINAV
9Habercinin görev ve sorumluluğu açısından sosyal medya
10Özel hayat ve sosyal medyanın hukuki boyutu
11Anakım medyanın sosyal medya ile ilişkisi
12Bir yurttaş gazeteciliği örneği olarak sosyal medya
13Haber ortamlarının demokratikleştirilmesi için bir imkân olarak sosyal medya
14Bir habercilik mecrası olarak sosyal medya örnekleri
15Dersin genel bir değerlendirmesi
16FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ümit Atabek; İletişim ve Teknoloji, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2001 Haluk Geray; İletişim ve Teknoloji Uluslararası Birikim Düzeninde Yeni Medya Politikaları, Ütopya Yayınları, 2003. Yeni İletişim Teknolojileri ve Medya; IPS İletişim Vakfı Yayınları, İstanbul, 2003 Nurcan Törenli; Yeni Medya Yeni İletişim Ortamı, Bilim Sanat Yayınları, İstanbul, 2005.Ali Toprak vd.; Toplumsal Paylaşım Ağı Facebook : Görülüyorum Öyleyse Varı, Kalkedon, İstanbul, 2009. Aslı Tunç, Zeynep Attikkan; Blogdan Al Haberi, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2011. Eser Aygül vd.; Yeni Medyada Nefret Söylemi, Kalkedon Yayıncılık, İstanbul, 2010. Der. Mutlu Binark; Yeni Medya Çalışmaları, Dipnot Yayınları, Ankara, 2007.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14342
Final Sınavı111
Tartışma6212
Proje Hazırlama12020
Proje Sunma133
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Okuma5525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)143
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1543322
ÖÇ2543322
ÖÇ3543322
ÖÇ4543322
ÖÇ5543322
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr