Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
803004502012MEDYA VE MİZAHSeçmeli485
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Mizahın işlevinden yola çıkarak, özellikle Türkiye’de bir muhalefet kültürü olarak hem toplumsal hem de siyasal anlamda ilgi çeken mizah üzerine tartışma geliştirerek mizahın tarihi ve karikatür üzerine bilgi verebilme.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Asist.Prof.Dr. Soner YAĞLI
Öğrenme Çıktıları
1Dersin kuramsal bilgisi.
2Mesleki değerlendirme yeteneği.
3Disiplinlerarası kavramları alanla ilgili kavrama gücü.
4Güncele dair farkındalık.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Medya ve mizah dersi kapsamındaki kavramlar, Mizah kavramı ve ardalanı, Mizahın kökeni, Mizahın işlevini tartışmaya açma, Sosyolojik ve psikolojik bağlamda mizah, Mizah biçimleri ve türleri, İletişim ve mizah, Tarihsel ve toplumsal düzlemde mizah nasıl oluşumu, Türkiye’deki mizah çalışmalarının tarihsel bölümlenmesi, Türk mizahının öne çıkan başlıkları, Türkiye’deki mizah tarihi ve karikatür üzerine değerlendirmeler, Örneklerle tartışma ortamının yaratılması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amaç ve tanıtımıTanışma
2Medya ve mizah dersi kapsamındaki kavramlarKonuya ilişkin değerlendirme, anlatım ve tartışma
3Mizah kavramı ve ardalanıKonuya ilişkin değerlendirme, anlatım ve tartışma
4Mizahın kökeniKonuya ilişkin değerlendirme, anlatım ve tartışma
5Mizahın işlevini tartışmaya açmaKonuya ilişkin değerlendirme, anlatım ve tartışma
6Sosyolojik ve psikolojik bağlamda mizahKonuya ilişkin değerlendirme, anlatım ve tartışma
7VizeBilgi ölçme
8Mizah biçimleri ve türleriKonuya ilişkin değerlendirme, anlatım ve tartışma
9İletişim ve mizahKonuya ilişkin değerlendirme, anlatım ve tartışma
10Tarihsel ve toplumsal düzlemde mizah nasıl oluşumuKonuya ilişkin değerlendirme, anlatım ve tartışma
11Türkiye’deki mizah çalışmalarının tarihsel bölümlenmesiKonuya ilişkin değerlendirme, anlatım ve tartışma
12Türk mizahının öne çıkan başlıklarıKonuya ilişkin değerlendirme, anlatım ve tartışma
13Türkiye’deki mizah tarihi ve karikatür üzerine değerlendirmelerKonuya ilişkin değerlendirme, anlatım ve tartışma
14Örneklerle tartışma ortamının yaratılmasıKonuya ilişkin değerlendirme, anlatım ve tartışma
15Genel değerlendirmeKonuya ilişkin değerlendirme, anlatım ve tartışma
16FinalBilgi ölçme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Cantek, Levent, (2001), Markopaşa, Bir Mizah ve Muhalefet Efsanesi, İletişim Yayınları, İstanbul. Alpin, Hakan, (2007), Çizgi Roman Ansiklopedisi, İnkılâp Yayınevi, İstanbul. Alpin, Hakan, 1001 Soruda Çizgi Roman, İm Yayın Tasarım, İstanbul. Cantek, Levent, (2007), Cumhuriyetin Büluğ Çağı, İletişim Yayınları, İstanbul. Hakan Alpin, 1001 Soruda Bilim Kurgu ve Fantastik, İm Yayım Tasarım, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma10440
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma166
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11212
Okuma12448
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ133   3   43   
ÖÇ2   3 3  343   
ÖÇ333      4     
ÖÇ4         55   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr