Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
803003052017YENİ MEDYADA ETİKSeçmeli355
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Yeni medyada etik sorumlulukla donatılmış bir gazetecilik anlayışının temel dinamiklerini belirlemektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi Sinem Onar Çambay
Öğrenme Çıktıları
11. Yeni medya kavramının önemini anlayabilir
22. Yeni Medya ortamlarında etik sorumluluğun önemini kavrayabilir
33. Yeni medyada etik sorunları kavrayabilir
44. Etik olgusunun gazetecilik açısından kavramını açıklayabilir
55. Etik açıdan sorumlu gazetecilik anlayışının temel dinamiklerini irdeleyebilir
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Yeni medya ortamlarında etik açıdan duyarlı gazetecilik anlayışını açıklamak. Yeni Medyada etik sorunları irdelemektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacı ve TanışmaANLATIM
2Yeni Medya KavramıKonu anlatımı
3Yeni Medyanın İşlevleriKonu anlatımı
4Yeni MEDYA OrtamlarıKonu anlatımı
5Yeni Medyada GazetecilikKonu anlatımı
6Etik KavramıAnlatım
7Yeni Medyada Etik OlgusuKonu anlatımı
8Vize Sınavı
9Yeni Medyada Etik Açıdan Sorumlu Gazetecilik AnlayışıKonu anlatımı
10Yeni Medyada Kadın Odaklı Habercilik EtiğiKonu anlatımı
11Yeni Medyada Çocuk Odaklı Habercilik EtiğiKonu anlatımı
12Yeni Medyada Engelli Odaklı Habercilik EtiğiKonu anlatımı
13Yeni Medyada Mahremiyet ve Gözetim SorunuKonu anlatımı
14Yeni Medyada Ayrımcılık SorunuUygulama
15Yeni Medyada Dolaşım SorunuUygulama
16Final Sınavıuygulama
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. ALANKUŞ; Sevda, Çocuk Odaklı Habercilik, İstanbul, 2007, İPS İletişim Vakfı Yayınları. 2. ALANKUŞ; Sevda, Kadın Odaklı Habercilik, İstanbul, 2007, İPS İletişim Vakfı Yayınları. 3. ALANKUŞ; Sevda, BİA ve BİA Eğitim Çalışmaları Üzerine, Yeni İletişim Teknolojileri ve Medya, Der: Sevda Alankuş, İstanbul, 2005, İPS İletişim Vakfı Yayınları. 4. BELSEY; A., CHADWİCK; R., Medya ve Gazetecilikte Etik Sorunlar, Çev: Nurçay Türkoğlu, İstanbul, 2011, Ayrıntı Yayınları. 5. BİNARK; Mutlu, BAYRAKTUTAN; Günseli, Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik, İstanbul, 2013, Kalkedon Yayınları. 6. BÜKER; Nalan, Televizyon Teknolojisi ve Yeni Medya, Yeni Medya Üzerine…, Ed: Müge Demir, İstanbul, 2013, Literatürk Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik14342
Tartışma41040
Soru-Yanıt4520
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ14 4 54        
ÖÇ2 4 3          
ÖÇ34             
ÖÇ4  4  4        
ÖÇ54 4 4         
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr