Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
803002962018DİJİTAL OKUR YAZARLIKSeçmeli244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Sunulduğu Dil
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencinin dijital araçları ve dijital medyayı etkin olarak kullanabilmesini, dijital içeriklere erişim, analiz ve araştırma becerisi kazanabilmesini ve kendi dijital içeriklerini temel düzeyde üretebilmesini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Yurdagül Bezirgan Arar
Öğrenme Çıktıları
1Dijital kültür, platformlar ve teknolojilere ilişkin kavram ve terimleri bilir.
2Dijital platformları ve dijital medyayı etkin ve bilinçli olarak kullanabilme becerisi edinir.
3Dijital platformlarda temel düzeyde içerik üretebilir.
4Dijital platformlardaki içeriklere ilişkin, risk ve faydaları ayıredetme yeteneği kazanır.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dersin içeriği, dijital çağda ve dijital kültürde bilinçli bir kullanıcı ve üretici olmaya yönelik temalardan oluşmaktadır. Bu temalar, dijital teknolojilerin ve dijital platformların kavramsal çerçevesi, kullanımı, temel stratejileri, risk ve faydaları, bilgi erişimi, paylaşımı, kontrolü ve üretimine yöneliktir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dijital okuryazarlık kavramı ve kapsamıAnlatım
2Dijital kültür, kuşaklar ve kimliklerAnlatım
3Dijtal teknolojiler ve dijital tabanlı platformlar Anlatım
4Dijtal çağda bilgiye erişim ve araştırmaAnlatım
5Algoritmalar ve işleyişiAnlatım
6Dijital çağda gizlilik, güvenlik ve mahremiyetAnlatım
7Korsanlık ve hack kültürüAnlatım
8Ara Sınav
9Dijital vatandaşlık Anlatım
10Dijital platformda bilgi: paylaşım, kalite ve doğrulukAnlatım
11Dijital doğrulama araçları ve platformlarAnlatım
12Dijtal içerikler: Türleri okuma ve analizAnlatım
13Dijital platformlarda temel düzey içerik üretimi ILecture
14Dijital platformlarda temel düzey içerik üretimi IIAnlatım
15Dijital alışveriş ve tüketim kültürüAnlatım
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1) Handley, A. – Chapman, C.C. (2012), Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, İstanbul: Mediacat Yayıncılık. 2) Hall, F. (2014). Dijital Yayıncılık. İstanbul: Profil Yayıncılık. 3) Türkoğlu, T. (2013). Dijital Tefekkür, İstanbul: Beyaz Yayınları. 4) Palfrey, J. and Gasser, U. (2016), Doğuştan Dijital, İstanbul: İKÜ Yayınları. 5) Chatfield, T. (2013). Dijital Çağa Nasıl Uyum Sağlarız. İstanbul: Sel Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Uygulama/Pratik2612
Alan Çalışması122
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma12336
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Okuma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ15             
ÖÇ2  343 3       
ÖÇ3    5  3      
ÖÇ4         5    
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr