Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
803003992018DİJİTAL ÇAĞDA GAZETECİLİĞE YENİ YAKLAŞIMLARSeçmeli355
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dijital çağda bilgi teknolojilerinin giderek artan yaygın kullanımını nedeniyle yaşanan toplumsal değişimler gereği, geleneksel gazetecilikten dijital gazeteciliğe bir dönüşüm söz konusudur. Dijital teknolojilerle online gazetecilik ve küresel habercilik, internet ve yurttaş gazeteciliği, blog, sosyal medya, robot, veri, ağ ve yöndeşen gazetecilik ile ilgili yeni kavramların ve içeriklerin aktarılması amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi İlknur Aydoğdu Karaaslan
Öğrenme Çıktıları
1Dijital çağdaki gazetecilikteki dönüşümleri kavrayabilme,
2Yeni teknolojilerle ve gazetecilik ile kavramları anlayabilme
3Sektörün bu alanla ilgili terimlerini ve içeriklerini anlayabilme kullanabilme becerisi kazanma,
4Dijital ortamdaki gazetecilik uygulamalarını kavrayabilme ve yenilikleri yaratma, yorumlama yetkinliği.
5
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Son yıllarda gazetecilikte kullanılan online gazetecilik, blog gazeteciliği, sosyal medya gazeteciliği, robot gazetecilik, veri gazeteciliği, SEO gazeteciliği vb. yeni yaklaşımlara değinmektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilgi Toplumu, Bilgi Teknolojileri, Toplumsal Dönüşümler, Geleneksel gazetecilikten dijital gazeteciliğe Dijital Teknolojilerle Online gazetecilik ve Küresel habercilik Temel Kavramlar (Dijital, Online, İnternet, WWW, E-mail, Gazetecilik)
2Online Gazetecilikte Temel Kavramlar (Dijitallik, Online Olma Süreci, İnternet, WWW, E-Mail Gazeteciliği, Vb.)
3Online Haber Toplama, Araştırma Ve Raporlama, Dağıtılma Geleceği
4Günümüz gazeteciliğinde Haber Toplamada Çoklu Ortam Becerileri
5İnternet ve Yurttaş gazeteciliği
6Blog gazeteciliği
7Sosyal Medya (Facebook,Twitter,Youtube Gazeteciliği)
8Arasınav
9Robot Gazeteciliği Ve Özellikleri
10Yapay Zeka Ve Gazetecilik
11Veri Gazeteciliği
12Ağ Gazeteciliği
13Yöndeşen Gazetecilik
14QR Kodlama Ve Artırılmış Gerçeklik
15Veri Madenciliği Ve Gazetecilik
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Özdemir Z., Çetinkaya A.(2019), Dijital Çağda Habercilik”, Der Yayınları. Uçak O.(2018), “Dijital Medya ve Gazetecilik”, Eğitim Yayınevi. Kesişoğlu G.(2018), “Dijital Çağda Gazetecilik” . Gezgin S.(2018), “Dijital Çağda İletişim”, Eğitim Yayınevi. Taşkıran İ.(2017), “Sosyal Medyada Haber Var”, Der Yayınları. Çağlar Ş.( 2017), “Şövalyelik Mesleği Gazeteciliğe Sosyal Medya Etkisi” ,Literatürk Yayınevi. Yüksel O.(2014), “İnternet Gazeteciliği Ve Blog Yazarlığı”, Sinemis Yayınevi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)0
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1  3 5         
ÖÇ2  3 5         
ÖÇ3  3 5         
ÖÇ4  3 5         
ÖÇ5              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr