Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
220002102013FUNDAMENTALS OF SKIN AND WOUND CARESeçmeli245
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Anatomisi ve cilt fizyolojisini tanımlamak, yara tipleri ve yaraların aşamalarını açıklamak, koşulları, hastalıklar, tedaviler ve ilaçlar sağlıklı cildin fonksiyonunu etkileyebilir ve yara iyileşme sürecini belirtin: öğrenci aşağıdaki ilgili bilgileri anlamak mümkün olacak , inkontinans bakım, dif dahil arıza önleme stratejileri tanımlamak, hemşirelik risk değerlendirmesinin önemini açıklamak, sağlıklı deri ve yara iyileşmesi beslenmenin önemini anlatmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ülkü GÜNEŞ
Öğrenme Çıktıları
1Cildin anatomi ve fizyolojisini tanımlayabilme
2Yara türlerini ve evrelerini tanımlayabilme
3Yara iyileşme sürecini kavrayabilme
4Yara değerlendirmesiyle ilgili kuramsal bilgiye sahip olabilme
5Yara debridmanı ile ilgili kuramsal bilgiye sahip olabilme
6Farklı pansuman türlerini ve kullanım alanlarını tanımlayabilme
7Yara bakımıyla ilgili güncel ve teknolojik blgiye sahip olabilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Giriş, Anatomi ve cilt, yara tipleri ve yaraların aşamaları fizyolojisi, iyileşme süreci, sağlıklı cilt ve yara iyileşmesinde beslenme, hemşirelik riski değerlendirmesi, Yara değerlendirmesi, Pansuman, yara.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş
2Anatomi ve deri fizyolojisi
3Anatomi ve deri fizyolojisi
4Yara tipleri ve yaraların aşamaları
5Yara tipleri ve yaraların aşamaları
6Yara iyileşme süreci
7Yara iyileşme süreci
8Vize sınavı
9Sağlıklı deri ve yara iyileşmesi Beslenme
10Sağlıklı deri ve yara iyileşmesi Beslenme
11Hemşirelik risk değerlendirmesi
12Hemşirelik risk değerlendirmesi
13Yara değerlendirmesi
14Pansuman
15Pansuman
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ayello EA, Cuddigan JE (2004). Yara yatağı hazırlığı ile kronik yaralar Conquer. Hemşire Uygulayıcılar 29 (3) :8-25 Dergisi. Collier M (2002). Yatağı hazırlama Yara. 28: Yara bakımı 11 (1) Dergisi. Dowsett C (2002). Yara yatağı hazırlığı içinde hemşirenin rolü. Bakım Standart 17-23, 16 (44) :69-72, 74, 76. Falaka V (2004a). Kronik yara: yara yatak hazırlanması bağlamında bozulmuş iyileşme ve çözümler. Kan Hücreleri, Moleküller
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Tartışma818
Soru-Yanıt818
Takım/Grup Çalışması14114
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12222
Okuma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)137
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ1             
ÖÇ2             
ÖÇ3             
ÖÇ4             
ÖÇ5             
ÖÇ65  5         
ÖÇ75  5         
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr