Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
220003092014EVIDENCE BASED NURSINGSeçmeli355
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Kanıta dayalı profesyonel hemşirelik uygulamaları ile bakım kalitesini ve bakım sonuçlarını iyileştirmek, klinik uygulamalarda ve hasta bakım sonuçlarında fark yaratmak, bilimsel bilgiye dayalı bakımı standardize etmek ve sunulan hizmet ile sağlık ekibine ve meslektaşlarına karşı sorumluluk duygusu olan hemşireler yetiştirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Assoc. Prof. Dr.Meryem YAvuz
Öğrenme Çıktıları
1Kanıta dayalı profesyonel hemşirelik uygulamaları ile bakım kalitesini ve bakım sonuçlarını iyileştirebilmek
2Klinik uygulamalarda ve hasta bakım sonuçlarında fark yaratabilme
3Bilimsel bilgiye dayalı bakımı standardize etme ve sunulan hizmet ile sağlık ekibine ve meslektaşlarına karşı sorumluluk duygusu olan hemşireler yetiştirebilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Cerrahi hastalıkları hemşireliğinde kanıta dayalı bilimsel bilgi birikiminin önemini kavrama ve Dünyada ve Türkiye’de kanıt temelli uygulamaların incelenmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kanıta Dayalı Uygulamalar
2Kanıt Ve Klinik Karar Verme
3Kanıta Dayalı Bir Meslek Geliştirme
4Kanıta Dayalı Uygulamalarda Kullanılan Araçlar
5Hasta Sonuçlarını Geliştirmek İçin Kanıta Dayalı Kontrolleri Kullanm
6Mevcut Kanıta Dayalı Uygulamalar
7Bilgisayar Temelli Kanıta Dayalı Uygulamalar 8.
8Ara Sınav
9Kanıta Dayalı Uygulama Projeleri Ve Programlar Uygulamak
10Kanıta Dayalı Uygulama Sürecinde Karmaşalar İle Baş Etmek
11Kanıt Sentezi
12Sonuç Değerlendirmesi Ve Yönetimi
13Kanıta Dayalı Uygulamalar İle İlgili Klinik Alan Ve Örnekler
14Kanıta Dayalı Uygulamaları Değerlendirme
15Kanıta Dayalı Uygulamalara Kurumsal Yaklaşımlar
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
•www.rnao.org/bestpractices •www.guideline.gov/ •www.mrw.interscience.wiley.com/cochrane •Evidence - Based Practice Centers: www.ahrq.gov/clinic/epc/ •National Guideline Clearinghouse http://www.ngc.gov •The Cochrane Collaboration http://www.cochrane.org/ •The Joanna Briggs Institute http://www.joannabriggs.edu.au/about/home •National Institute for Clinical Evidence http://www.nice.org.uk/ •Brown jo s (2009)Evidence based nursing the research practice connection •Denise F. Polit, Cheryl Tatano Beck (2008 )Nursing research: generating and assessing evidence for nursing •Malloch, K Porter T-O'Grady – (2009)Introduction to Evidence-Based Practice in Nursing and Healthcare •Evidence based nursing journals
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12222
Okuma23060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)139
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ1             
ÖÇ2             
ÖÇ3             
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr