Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
220003112014CRITICAL CARE NURSINGSeçmeli355
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere kritik bakım gerektiren hastaların tanılama, uygulama, değerlendirme süreci doğrultusundaki bakımları ile ilgili kararları verebilme, bu kararları uygulayabilme, kritik düşünebilme yeteneğini kazandırabilmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Fatma DEMİR KORKMAZ
Öğrenme Çıktıları
1Kritik bakım hemşireliği uygulamaları için gerekli güncel bilgiyi bilme ve becerileri uygulayabilme.
2Kritik bakım ünitesinde işbirlikçi yaklaşım sergileyebilme.
3Kritik bakım ünitelerinde yatan hastaların monitorizasyon/izlemine ilişkin temel bilgileri öğrenebilme
4Kritik bakım hastasının bakımında görülen temel sorunları bilme
5Kritik bakım ünitelerinde etik davranışlar gösterebilme.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
The critical care continuum, the critical care environment, the patient within the critical care environment, monitoring the critically ill patient, cardiac arrest and cardiopulmonary resuscitation, cardiac surgery, respiratory problems, cardiovascular problems, renal problems, neurological problems, gastrointestinal problems and nutrition, haematological problems, trauma, the systemic inflamatory response, sepsis and multiple organ disfonction
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1The critical care environment
2The patient within the critical care environment
3Monitoring the critically ill patient
4Cardiac arrest and cardiopulmonary resuscitation
5Cardiac surgery
6Respiratory problems
7Cardiovascular problems
8Renal problems
9Neurological problems
10Gastrointestinal problems and nutrition
11Ara Sınav
12Haematological problems
13Trauma
14The systemic inflamatory response, sepsis and multiple organ disfunction
15The systemic inflamatory response, sepsis and multiple organ disfunction
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Woodrow, P.: Intensive Nursing Care, A Framework for Practice. Routhedge Taylor& Francis Group, 2006, London,
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12525
Okuma51155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)140
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ1             
ÖÇ2             
ÖÇ3             
ÖÇ4             
ÖÇ5             
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr