Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
220005312018CARE IN CHRONIC DISEASESeçmeli475
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Amaç, kronik hastalıklarda bakıma ait temel kavramları, kronik hastalıklarda uygulanacak hemşirelik bakımını planlayabilmek ve bu konu ile ilgili uluslararası literatürü inceleyebilmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Hülya KANKAYA
Öğrenme Çıktıları
1Kronik hastalıklarda bakıma ait temel kavramları tanımlayabilme
2Kronik hastalıklarda uygulanacak hemşirelik bakımını planlayabilme
3Kronik hastalıklarda planlanan hemşirelik bakımını uygulayabilme
4Kronik hastalıklarda uygulanan hemşirelik bakımını değerlendirebilme
5Konu ile ilgili uluslararası literatürü inceleyebilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Kronik hastalıklarda bakıma ilişkin temel kavramlar, diyabetli bireyin yönetiminde hemşirelik bakımı, romatolojik hastalıkların yönetiminde hemşirelik bakımı, KOAH yönetiminde hemşirelik bakımı, koroner arter hastalıklarının yönetiminde hemşirelik bakımı, kronik kalp yetersizliği yönetiminde hemşirelik bakımı, stroke yönetiminde hemşirelik bakımı, karaciğer sirozu yönetiminde hemşirelik bakımı, kronik böbrek yetersizliği yönetiminde hemşirelik bakımı, kanser yönetiminde hemşirelik bakımı.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Introduction of the lesson (The basic concepts of chronic illness care)
2Nursing role in management of patient with diabetes
3Nursing role in rheumatic diseases management
4Nursing role in COPD management
5Nursing role in coronary artery disease management
6Nursing role in chronic heart failure management
7Midterm Exam
8Nursing role in stroke management
9Nursing role in cirrhosis of the liver management
10Nursing role in chronic renal failure management
11Nursing role in management Cancer
12Nursing role in management Cancer
13Exploring studies on chronic illness care: team work
14Final Exam
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Chang E, Jonhson A. Chronic Illness and Disability: Principles for NUrsing Practice. 2.edition, elsevier, 2014.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Activities are given in detail in the section of "Assessment Methods and Criteria" and "Workload Calculation"
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım13226
Tartışma13226
Bireysel Çalışma11333
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma000
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma000
Okuma13339
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)128
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ1             
ÖÇ2             
ÖÇ3             
ÖÇ4             
ÖÇ5             
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr