Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 708004142016 | EĞİTİM SOSYOLOJİSİ | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Toplumsal bir kurum olarak eğitim kurumunun, toplumsal işlevini tanımlamak, diğer sosyal kurumlarla olan etkileşimini irdelemek. Küresel ve ulusal boyutta eğitim kurumunun toplumsal hareketlilik ile ilişkisini irdeleme ve bu konuda eleştirel bir bakış açısı geliştirme. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Pelin Önder Erol |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitimin toplumsal işlevini tanımlama, | 2 | Eğitimin toplumsal kurumlarla ilişkilerini sorgulama yeteneği kazanma, | 3 | Eğitimin toplumsal eşitsizlikler ile olan ilişkisini yorumlayabilme, | 4 | Eğitime ilişkin eleştirel bir bakış açısı kazanma. |
|
Öğrenim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu derste sosyolojinin eğitime yaklaşımı; kültür ,eğitim ve toplumsal tabakalaşma ilişkisi farklı sosyoloji kuramları temelinde ele alınacaktır. Eğitim bilimleri ve sosyolojinin eğitime yaklaşımı arasındaki fark üzerinde durulacak, eğitim felsefesine değinilecek ve işlevselci kuram çerçevesinde eğitim irdelenecektir. İşlevselci kuram ele alındıktan sonra bu kuramın eleştirisi çerçevesinde eleştirel sosyoloji geleneğinden gelen farklı düşünürlerin eğitime ilişkin düşünceleri analiz edilecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tanımlar, eğitim bilimleri ve sosyolojinin eğitime ilişkin tanımları.
| | | 2 | Eğitim Felsefesi | | | 3 | Klasik Sosyoloji Kuramcılarının Perspektifinden Eğitim: Durkheim, Marx ve Weber
| | | 4 | Klasik Sosyoloji Kuramcılarının Perspektifinden Eğitim: Durkheim, Marx ve Weber
| | | 5 |
İşlevselci Kuram, Parsons ve Eğitim | | | 6 |
Çatışma Kuramı ve Eğitim | | | 7 | İşlevselci Kuramın Eğitim Anlayışına Yönelik Eleştiriler
| | | 8 | Arasınav
| | | 9 | Frankfurt Okulunun Eğitim Analizi
| | | 10 | Illich, Fromm ve Habermas'ın Eğitim Analizi | | | 11 | Sembolik Etkileşimcilik ve Eğitim
| | | 12 | Yükseköğretimin Sosyolojisi: Yükseköğretimde Neoliberal Dönüşüm
| | | 13 | Öğrenci Sunumları | | | 14 | Öğrenci Sunumları
| | | 15 | Öğrenci Sunumları
| | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
-Morrow, Raymond Allen & Torres, Carlos Alberto (1995), Social Theory and Education: A Critique of Theories of Social and Cultural Reproduction, State University of New York Press, New York, http://site.ebrary.com/lib/ege/docDetail.action?docID=10040218
-Dougherty, Kevin J. & Hammack Floyd M. (1990), Education and Society: A Reader, Harcourt Brace Jovanovich Publishers, Florida
- Tatlıdil, Ercan (1993), Toplum Eğitim ve Öğretmen: Öğretmen Adayları Üzerinde Yapılan Bir Araştırma, Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, İzmir
- (ed.) Özdemir Çağatay M. (2014), Eğitim Sosyolojisi, Pegem Akademi, Ankara
- Saha, Lawrence J. (2008), “Sociology of Education” in 21st Century Education: A Reference Handbook, Sage Publications
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir. |
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
 |
|
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr |