Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ANT254FUTSALSeçmeli246
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin, Türk Futsal Tarihi ve Dünya Futsal Tarihi ile ilgili gelişimini kavramasını, oyun kurallarını anlamasını, futsalda kullanılan temel teknik becerileri, müsabaka ve antrenman analizini yapabilmesini, kaleci tekniği ile ilgili temel bilgileri anlayabilmesini ve öğretebilmesini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç.Dr. Faik VURAL
Öğrenme Çıktıları
1Temel teknik eğitimi konusunda gerekli genel ve özel öğretim yöntemlerini kullanabilme.
2Futsalda oyun kurallarını anlayabilme ve öğretebilme.
3Türk Futsal Tarihi ve Dünya Futsal Tarihinin gelişimini kavrayabilme.
4Futsalda oyun sistemlerini analiz edebilme.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Futsal tarihi ve oyun kuralları konusunda gerekli bilgi donanımın sağlanması, genel ve özel öğretim yöntemlerinin verilmesi, oyun sistemleri konusunda bilgilendirilmesi, futbolda kullanılan temel teknik becerilerinin uygulanması ve öğretebilme becerilerinin kazandırılması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Futsal eğitimlerinde kullanılabilecek genel ve özel öğretim yöntemleri Futsalda topa yatkınlık alıştırmaları
2Dünya Futsal tarihi Top kontrolleri
3Türk Futsal tarihi Ayağın farklı kısımlarıyla top sürme
4Futsal oyun kurallarıAyak üstü ile vuruş tekniği
5Futsal oyun kuralları Ayak iç üst vuruş tekniği
6Futsal oyun kuralları Ayak içi vuruş tekniği
7Oyun kuralları Ayak dışı ile vuruş tekniği
8VİZE
9Kafa vuruşu ve diğer vuruş tekniklerinin öğretimi
10Çalım teknikleri
11Futsalda oyun sistemleriÇalım teknikleri
12Futsalda oyun sistemleriTopa müdahale teknikleri
13Dönem proje sunumu
14FİNAL
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1-Vural F., Balyan M., Katipoğlu M., Salon Futbolu, 2016 2- Burns T., Holistic Futsal, 2003 England 2- Balyan M., Vural F., Oyunlar İle Futbol Eğitimi,2006, Ankara 3- Luxbacher J., Soccer Steps to Success, 1991.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı155
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik14228
Takım/Grup Çalışması14342
Gözlem5315
Gösterme14228
Rapor Hazırlama11010
Rapor Sunma11010
Proje Sunma11010
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma177
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Okuma20240
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)254
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ1223       4
ÖÇ2 33       4
ÖÇ3  5  34   5
ÖÇ4           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr