Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ANT262TRAMPOLİNSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin, trampolin’in hem olimpik bir yarışma sporu hem de diğer sporlar için beceri geliştirme aracı olduğunu, yarışma ve yardımcı aletlerini tanımasını, yarışma kurallarını, uluslararası ve ulusal özel talimatları, temel hareket becerilerini, yardım etme tekniklerini, trampolin sporu yaparak geliştirilebilecek biyomotor yetileri öğrenmesini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Lecturer Mehmet İnce
Öğrenme Çıktıları
1Trampolin’in hem olimpik bir yarışma sporu hem de diğer sporlar için beceri geliştirme aracı olduğunu kavrayabilme,
2Trampolin sporunda kullanılan aletleri tanıyabilme,
3Yarışma kurallarını ve özel talimatları kavrayabilme,
4Yarışma kurallarını ve özel talimatları açıklayabilme,
5Temel becerileri uygulayabilme,
6Yardım tekniklerini kavrayabilme ve uygulayabilme,
7Trampolin sporunun kazandıracağı biyomotor özellikleri açıklayabilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Trampolin sporunu tanıma, alet ve yardım araçlarını öğrenme, yarışma kuralları, talimatları ve yardım tekniklerini kavrama, trampolinde yapılan hareketlerin mekaniğini kavrama, trampolin üzerinde uygulama yapabilme,
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Trampolin’in bir spor dalı olarak ortaya çıkışı ve gelişimi. Trampolin aletini tanıma, kurma ve kaldırma
2Hem olimpik bir yarışma sporu hem de diğer sporlar için beceri geliştirme aracı olarak trampolin Trampolin aleti çevresinde güvenli çalışma ortamı hazırlama
3Trampolin sporunda yarışma ve yardımcı aletlerTrampolin için ısınma yapmanın özellikleri
4Yarışma kuralları, ferdi yarışma, senkronize yarışma, cimnastikçi ve gözlemci kıyafeti, elementlerde istenilen pozisyonlar, Trampolin üzerinde sıçrama teknikleri
5Yarışma kuralları, element tekrarı, seride duraklama, hareketin bitirilmesi, puanlamaSırtüstüne inme, yüzüstüne inme, düz bacak oturma
6Uluslararası ve ulusal özel talimatlar Sırtüstü yatıştan oturuşa geçme,
7Öğretim teknikleriYüzüstü yatıştan oturuşa geçme
8Ara sınavÖne toplu salto, öne saltodan oturuşa geçme
9Sıçramanın biyomekanik özellikleriGeriye toplu salto
10Salto yapmanın biyomekanik özellikleriÖne toplu salto ½ burgu
11Burgu yapmanın biyomekanik özellikleriGeriye salto ½ burgu
12Öne doğru yapılan temel hareket becerileri ve yardım etme teknikleri,Geriye 1,5 salto ile oturuşa geçiş
13Geriye doğru yapılan temel hareket becerileri ve yardım etme teknikleri,Öğrenilen hareketleri birbirine ekleme
14Trampolin sporu yaparak biyomotor yetileri geliştirme Yarım seri oluşturma
15Trampolin aletini kullanarak biyomotor yetileri geliştirme Tam seri oluşturma
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Büyük trampolin, sünger havuzu, sünger minderler
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik14114
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma188
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ1           
ÖÇ2           
ÖÇ3           
ÖÇ4           
ÖÇ5           
ÖÇ6           
ÖÇ7           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr