Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9304025151996Sağlığı Geliştirme ve Sağlık EğitimiSeçmeli124
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencinin sağlık ve sağlık davranışının belirleyicilerini, sağlık eğitimi model ve teorilerini tanıyarak, sağlık eğitimi programlarını uygulayarak, birey, aile ve toplumda sağlıklı yaşam davranışları geliştirmesidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof.Dr. Ayla Bayık TEMEL, Assist. Prof. Dr. Şafak Ergül
Öğrenme Çıktıları
1Sağlık davranışı, sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirmeyi tanımlayabilme
2Etkili sağlık eğitimi için modelleri analiz edebilme
3Sağlık davranışı belirleyicilerini tartışabilme
4Sağlık eğitim süreci adımlarını açıklayabilme
5Sağlık eğitim politika ve stratejilerinde hemşirenin rollerini tartışabilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sağlık, sağlığı geliştirme ve sağlık eğitiminde hemşirenin rolleri Sağlığın tanılanması ve Sağlık davranışlarının belirleyicileri Sağlığı geliştirmede planlama-sistematik yaklaşım Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirmede modeller Sağlık eğitminin değerlendirilmesi Sağlığı geliştirme ve sağlık eğitiminde araştırma yöntemleri Toplumda sağlık davranışlarının geliştirilmesi ve sağlık eğitimi Kitle iletişimi, sağlığı geliştirme politika ve stratejileri Sağlık eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi Sağlık eğitimi süreci (prensip ve metodlar) Stres ve stresle başetme teorisi, sosyal-bilişsel teori, sosyal pazarlama, yeniliklerin yayılımı Sağlık inanç modeli, teorilerüstü model, planlı davranış kuramı
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sağlık, sağlığı geliştirme ve sağlık eğitiminde hemşirenin rolleriOkuma , tartışma
2Sağlığın tanılanması ve Sağlık davranışlarının belirleyicileriBireysel çalışma
3Sağlığı geliştirmede planlama-sistematik yaklaşımOkuma
4Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirmede modellerBireysel çalışma
5Sağlık inanç modeli, teoriler üstü model, planlı davranış kuramıBireysel çalışma
6Stres ve stresle başetme teorisi, sosyal-bilişsel teori, sosyal pazarlama, yeniliklerin yayılımıAra sınav için bireysel çalışma
7ARA SINAV
8Sağlık eğitimi süreci (prensipler ve metodlar)Seminer
9Sağlık eğitim gereksinimlerinin belirlenmesiTartışma
10Kitle iletişimi, sağlığı geliştirme politika ve stratejileriOkuma
11Toplumda sağlık davranışlarının geliştirilmesi ve sağlık eğitimiOkuma
12Sağlık eğitiminin değerlendirilmesiSeminer
13Sağlığı geliştirme ve sağlık eğitiminde araştırma yöntemleriBireysel çalışma
14Sağlığı geliştirme ve sağlık eğitiminde araştırma yöntemleriFinal sınavı için bireysel çalışma
15FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Naido J., Wills J. ( 2010) Developing practice for public health and health promotion, Third edition, Elsevier. 2. Clark J. M. (2003). Community Health Nursing. Caring for Populations. 4th ed. 3. Hitchcock J.E, Phylis E. S, Thomas S. A. (2003). Community Health Nursing, Caring in Action, Second Edition, Thomson. 4. Sharma M., Romas J. (2008). Theoretical foundations of health education and health promotion, Jones and Barlett Publishers 5. Green J., Tones K. (2010). Health promotion planning and strategies, Sage Publications 6. Cottrell R., Mckenzie J. (2011). Health promotion education and education research methods, Second edition, Jones and Barlett Publishers 7. Scriven A. (2010) Promoting health a practical guide, Sixth edition, Elsevier.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Tartışma212
Seminer224
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma7642
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)126
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
ÖÇ4               
ÖÇ5               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr