Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9304025251998 | Rahim İçi Araç (RİA) Uygulaması (Sertifikalı) | Seçmeli | 1 | 1 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencinin birinci basamak düzeyinde ve aile planlaması kliniklerinde aile planlaması danışmanlığı ve rahim içi araç uygulaması bilgi, beceri kazanmasıdır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türkiye’de nüfusun değişimi ve Aile Planlaması yöntemlerinin kullanımı ile ilgili temel bilgileri sayabilme | 2 | Aile Planlaması hizmeti için başvuranlara genel danışmanlık yapabilme | 3 | Gerekli kişilere yönteme özel danışmanlık yapabilme | 4 | İstenmeyen gebeliklerin kadın sağlığı üzerine etkilerini açıklayabilme | 5 | Düşük sonrası AP danışmanlık hizmetlerini sunabilme, | 6 | Rahim içi araç uygulama beceresi kazanabilme |
|
Öğrenim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Aile planlamasi hizmetlerine genel bakış
Aile planlaması danışmanlığı
Kombine hormonal kontraseptifler
Sadece progesteron içeren hormonal kontraseptifler
Rahim içi araçlar
Doğal aile planlamasi yöntemleri
Gönüllü cerrahi sterilizasyon
Özel durumlarda aile planlaması danışmanlığı
Aile planlaması danışmanlığı uygulaması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Aile planlamasi hizmetlerine genel bakış | Okuma | | 2 | Aile planlaması danışmanlığı | Bireysel çalışma | | 3 | Kombine hormonal kontraseptifler | Bireysel çalışma | | 4 | Sadece progesteron içeren hormonal kontraseptifler | Bireysel çalışma | | 5 | Rahim içi araçlar | Okuma | | 6 | Bariyer yöntemler | Ara sınav için bireysel çalışma | | 7 | ARA SINAV | | | 8 | Doğal aile planlamasi yöntemleri | Bireysel çalışma | | 9 | Gönüllü cerrahi sterilizasyon | Bireysel çalışma | | 10 | Özel durumlarda aile planlaması danışmanlığı | Okuma | | 11 | Aile planlaması danışmanlığı uygulaması | Bireysel çalışma | | 12 | Aile planlaması danışmanlığı uygulaması | Bireysel çalışma | | 13 | Aile planlaması danışmanlığı uygulaması | Bireysel çalışma | | 14 | Aile planlaması danışmanlığı uygulama | Final sınavı için bireysel çalışma | | 15 | FİNAL SINAVI | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Kitapları:
1.Clark J. M. (2003). Community Health Nursing. Caring for Populations. 4th ed.
2. Hitchcock J.E, Phylis E. S, Thomas S. A. (2003). Community Health Nursing, Caring in Action, Second Edition, Thomson.
3.Erefe İ. Halk Sağlığı Hemşireliği El Kitabı, 1999.
4.Ergül Ş. (2005) “Halk Sağlığı Hemşireliğinin Dünü, Bugünü ve Geleceği, Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt:21, Sayı:1, 157-166.
5.Freeman R. Heincrich J. (1981). Community health Nursing Practice, 2nd ed.
6.Güler Ç, Akın L. (2006). Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
7.Stanhope M, Lancester J. (2000). Community &Public Health Nursing, Fifth ed. Mosby.
8.Stanhope M, Lancester J. (2003). Foundations of Community Health Nursing. Community- Orriented Practice.Mosby.
9.Wold S. J. (1990). Community Health Nursing Issues and Topics.
10.Schneider MJ (2011) Introduction to Public Health. Third Edition, Lippincott Williams & Wilkins
11.Scriven A (2010) Promoting Health A Practical Guide, 6th ed., Elseiver
12. Bensley R, Brookins J(2009) Community Health Education Methods A Practical Guide, 3rd ed., Jones and Barlett Publishers
13.Naido J, Wils Jane (2009) Developing Practice for Public Health
and Health Promotion, 5th edition, Elseiver
14.Özaydın A.N., Debay M. (2009). Aile Planlaması Danışmanlığı, T.C.Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, Ankara.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir. |
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | | | | | | 4 | | | | | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | | | | | | 4 | | | | | 4 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | | | | | | 4 | | | | | 4 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | | | | | | 4 | | | | | 4 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | | | | | | 4 | | | | | 4 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | | | | | | 4 | | | | | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
 |
|
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr |