Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9101045441998Analitik Mekanik IISeçmeli128
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı lisansüstü öğrencilerin; fizik müfredatı içerisinde gerekli olan Mekanik kavramları tanımalarını, bu kavramları kullanarak karşılaştıkları çeşitli fiziksel problemleri çözebilmelerini, her konuda verilen matematiksel araçlara yeterince hakim olup bunları Mekanik problemlerinin anlaşılması ve çözülmesi için kullanabilir hale gelmelerini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Doğan DEMİRHAN
Öğrenme Çıktıları
1Küçük titreşimleri anlama, işlem yapabilme ve farklı gösterimleri kullanabilme.
2Euler açılarının,Euler denklemlerinin fizikteki önemini analiz edebilme.
3Bir boyutta serbest titreşimleri ve zorlanmış titreşimleri tanıyıp ilgili problemleri çözebilme.
4Moleküllerin titreşimlerini ve sönümlü titreşimler için Lagrangeyeni yazabilme ve problemi çözebilme.
5Paramagnetik rezonans ve harmonik olmayan titreşimleri özümseyip problem çözümü yapabilme
6Katı cismin hareketini ,açısal hız ve eylemsizlik tensörünü anlama
7Kanonik denklemlerin fizikteki önemini anlayıp, Hamilton denklemlerini ve kanonik dönüşümleri tanıyıp ilgili problemleri çözebilme.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Küçük titreşimler; Bir boyutta serbest titreşimleri ve zorlanmış titreşimler; Moleküllerin titreşimleri ve sönümlü titreşimler; Katı cismin hareketini ,açısal hız ve eylemsizlik tensörü; Euler açılarının,Euler denklemleri; Kanonik denklemler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Küçük titreşimlerRehberli Problem Çözümü
2Küçük titreşimler(devam), Bir boyutta serbest titreşimleri ve zorlanmış titreşimlerRehberli Problem Çözümü
3Moleküllerin titreşimleri ve sönümlü titreşimlerRehberli Problem Çözümü
4Katı cismin hareketiRehberli Problem Çözümü
5Katı cismin hareketi (devam), açısal hız ve eylemsizlik tensörüRehberli Problem Çözümü
6Euler açıları ve Euler denklemleriRehberli Problem Çözümü
7Genel TekrarRehberli Problem Çözümü
8Arasınav
9Asimetrik topaç,temas halindeki katı cisimlerRehberli Problem Çözümü
10Kanonik denklemlerRehberli Problem Çözümü
11Kanonik denklemler(devam),Hamilton denklemi,Poisson parantezleriRehberli Problem Çözümü
12Kanonik dönüşümler,Liouville denklemiRehberli Problem Çözümü
13Hamilton-Jakobi denklemi,değişkenlerin ayrılmasıRehberli Problem Çözümü
14Adiyabatik değişmezler,kanonik değişkenlerRehberli Problem Çözümü
15Genel TekrarRehberli Problem Çözümü
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Mechanics,L.D.Landau and E.M.Lifshitz, ,Butterworth Heinemann,Amsterdam,2000 Classical Mechanics,H.Goldstein,Addison-Wesley,Amsterdam,1980
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Rehberli Problem Çözümü14114
Bireysel Çalışma14798
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13535
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13535
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)228
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ1           
ÖÇ2           
ÖÇ3           
ÖÇ4           
ÖÇ5           
ÖÇ6           
ÖÇ7           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr