Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9101045451998Titreşim AnaliziSeçmeli118
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu temel derste fizik ve mühedislik yüksek lisans öğrencileri için titreşim çeşitlerinin deneysel yöntemlerle ve analitik olarak incelenmesi yapılmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Assist.Prof.Dr.Teoman YILDIZ
Öğrenme Çıktıları
1Titreşim çeşitlerini ayırt edebilmek, inceleyebilmek ve değerlendirebilmek.
2Titreşim uygulamaları için gerekli modern araçları kullanarak modern teknikleri ve yöntemleri uygulayabilmek.
3Kaynak tarayabilmek, sunum yapabilmek ve sonuçları değerlendirebilmek.
4Titreşimin temellerini anlayabilmek.
5Titreşim devrelerinin fiziksel özelliklerini ortaya koyabilmek.
6Temel matematik yöntemlerini kullanarak titreşim devrelerinin analitik incelemesini yapabilmek.
7
8
9
10
11
12
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Titreşim çeşitleri, Sönümsüz serbest titreşim, Sönümlü serbest titreşim, Sönümlü zoruna titreşim, Titreşen sistemlerin çoklu serbestlik dereceleri ve titreşim modu çeşitleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Titreşim çeşitleri: Serbest titreşim, Zoruna titreşim.
2Titreşim analizi çeşitleri.Problem çözme ve değerlendirme.
3Titreşim analizi: Sönümsüz serbest titreşim.
4Titreşim analizi: Sönümlü serbest titreşim.Problem çözme ve değerlendirme.
5Sönümlü ve sönümsüz doğal frekanslar.
6Sönümlü zoruna titreşim.Problem çözme ve değerlendirme.
7Rezonans.
8Arasınav
9Kütle-yay -sönümleyici modeline kompleks kuvetlerin uygulanması.Problem çözme ve değerlendirme.
10Frekans yanıtı modeli.
11Çoklu titreşim serbestlik dereceleri ve titreşim modları çeşitleri.Problem çözme ve değerlendirme.
12Özdeğer problemi.
13Çoklu DOF probleminin tanımlanması.Problem çözme ve değerlendirme.
14Çoklu DOF probleminin tekli DOF problemine dönüştürülerek çözüm yapılması.
15Mod analizi.Problem çözme ve değerlendirme.
16Yarıyıl Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitapları: 1. Tongue, B., Principles of Vibration, Oxford University Pres, 2001 2.Thompson, W.T., Theory of Vibrations, Nelson Thornes Ltd, 1996 Yardımcı Kitaplar: 1. Inman, D. J., Engineering Vibration, Prentice Hall, 2001 2. Rao, S., Mechanical Vibrations, Addison Wesley, 1990
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Problem Çözümü7214
Tartışma14114
Soru-Yanıt14114
Rapor Hazırlama7749
Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12525
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
Performans14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)236
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ1 44  4 5   
ÖÇ2    5      
ÖÇ342         
ÖÇ4  4        
ÖÇ54          
ÖÇ6           
ÖÇ7           
ÖÇ8           
ÖÇ9           
ÖÇ10           
ÖÇ11           
ÖÇ12           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr