Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9101075892010Doğrusal Olmayan Optimizasyon ISeçmeli118
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin Amacı
Öğrencilere Doğrusal olmayan karar modelleri ile ilgili teorilerin ve geliştirilmiş çözüm tekniklerinin öğretilmesi. Gerçek hayat problemleri üzerinde bu tekniklerin uygulanması.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr. Burak Ordin
Öğrenme Çıktıları
1Doğrusal Olmayan problem türlerini öğrenmek
2Doğrusal Olmayan Problemlerin çözüm yöntemlerini öğrenmek
3Gerçek hayat problemleri için doğrusal olmayan modelleri kullanabilmek
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Doğrusal Olmayan Karar Modelleri, bu modellerin özelliklerinin ve çözüm yöntemlerinin incelenmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Konveks kabuklar, konveks koniler ve polyhedral kümeler.
2Konveks fonksiyonlar ve genel özellikleri (Konveks fonksiyonların “subgradient” leri, miniması, maksiması)
3Optimallik koşulları, kısıtsız optimizasyon, gereklilik ve yeterlilik koşulları.
4Kısıtlı optimizasyon problemleri, tanjant koniler
5Lagrange dualitesi ve özellikleri
6Kısıtlı optimizasyon algoritmaları-1
7Kısıtlı optimizasyon algoritmaları-2
8Ara sınav
9Ceza (penalty) fonksiyonları ve çözüm yaklaşımları
10Bariyer fonksiyonları ve çözüm yaklaşımları
11Olurlu (feasible) yönlerin bulunması yöntemleri
12Quadratic programlama
13Dual çözüm metotları
14Doğrusal olmayan programlama uygulamaları-1
15Doğrusal olmayan programlama uygulamaları-2
16Yarıyıl sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
 Bertsekas D., Nonlinear Programming, Scientific Belmont, 1995.  Bazaraa M.S., Sherali H.D., Shetty, C.M., Nonlinear Programming, Wiley Interscience, 2006.  Berkovitz, L.D. , “Convexity and Optimization in Rn”, John Wiley, 2002
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Activities are given in detail in the section of "Assessment Methods and Criteria" and "Workload Calculation"
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Quiz111
Derse Katılım16348
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma199
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11313
Quiz için Bireysel Çalışma155
Ev Ödevi2612
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1    5 4  4 4   
ÖÇ2    5 4  3 3   
ÖÇ3               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr