Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9102085432006İklim Değişimi ve EtkileriSeçmeli117
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin iklim değişiminin süreçleri, nedenleri, etkileri ve analizi ile ilgili kavramlar hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Mehmet Süer ANAÇ
Öğrenme Çıktıları
1İklim sistemi ve elemanlarını tanıyabilme,
2Tarımsal su sağlama üzerine iklim değişiminin etkisini belirleyebilme,
3Genel sirkülasyon modelleri ve iklim değişiminin simülasyonu ile ilgili çalışmaları kavrayabilme,
4İklim değişiminin tarım üzerindeki önemini ve etkilerini kavrayabilme,
5İklimsel değişimde istatistiksel analiz sonuçlarını yorumlayabilme,
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dünya iklim sistemi ve dengeleri, sera gazları ve etkisi, dünya karbon dengesi, iklimsel değişimin bilimsel temelleri ve süreçleri, iklim değişiminin potansiyel etkileri, tarım ve su kaynaklarına etkileri, iklim değişiminin simülasyonu, iklim modelleri, iklimsel değişimde istatistiksel analiz yöntemleri, trend analizleri, önlemler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş, konunun önemi, tanımlar
2İklim sistemi ve dengeleri
3Sera gazları ve etkisi
4iklimsel değişimin bilimsel temelleri ve süreçleri
5İklim değişiminin tarım üzerindeki önemi
6İklim değişiminin tarım üzerindeki etkileri
7VİZE
8Tarımsal su sağlama üzerine iklim değişiminin etkisi
9Genel sirkülasyon modelleri
10İklim değişiminin simülasyonu
11iklimsel değişimde istatistiksel analiz yöntemleri
12iklimsel değişimde istatistiksel analiz yöntemleri
13İklim değişiminde alınması gereken önlemler
14İklim değişiminde alınması gereken önlemler
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
- IPCC, 2001. “The Scientific Basis, Working Group I to the Third Assessment Report of the IPCC” Cambridge Univ. Press, U. K. - IPCC, 2001. “Impacts, Adaptation and Vulnerability, Working Group II to the Third Assessment Report of the IPCC” Cambridge Univ. Press, U. K. - K.H. Alfsen et. al., 1999. “Climate Change Scientific Background and Process” Center for Int. Climate Envir. Research-CICERO, Report 2000/1, Oslo, Norway. - K.D. Frederick and P.H. Gleick, 1999. “Water and Global Climate Change” Pew Center on Global Climate Change, Arlington, VA, USA. - R.M. Adams, B.H. Hurd, and J. Reilly, 1999. “Agriculture and Global Climate Change” Pew Center on Global Climate Change, Arlington, VA, USA. - IPCC, 1997. “An Introduction to Simple Climate Models Used in the IPCC Second Assessment Report” IPCC Tech. Paper II.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım13339
Rehberli Problem Çözümü11333
Proje Hazırlama22040
Proje Sunma224
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma7642
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)212
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ144455   
ÖÇ254455445
ÖÇ3 455 45 
ÖÇ44555435 
ÖÇ554544444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr