Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9102125091998Toprağın Organik MaddesiSeçmeli117
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Toprağın organik maddesinin kaynağı, oluşumu, yapısı ve özellikleri hakkında bilgi vermek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof.Dr. Nur OKUR
Öğrenme Çıktıları
1Toprak organik maddesinin önemini tanımlayabilme
2Toprağın organik maddes ile ilgili analizleri uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme
3Toprak kalitesi ile toprak organik maddesi arasında ilişki kurabilme
4Topraktaki organik maddenin fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri arasındaki ilişkileri kavrayabilme
5Toprak-bitki ilişkilerinde toprak organik maddesinin rolünü tanımlayabilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Topraktaki organik maddenin kaynakları, oluşumu, kimyasal yapısı, sınıflandırılması ve toprak verimliliği açısından önemi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Toprağın organik maddesinin önemiUygulama 1
2Toprak organik maddesinin kaynaklarıUygulama 2
3Toprak organik maddesinin oluşumuUygulama 3
4Toprak organik maddesinin özellikleriUygulama 4
5Toprak organik maddesinin ayrışmasıUygulama 5
6Mikroorganizmaların ayrıştırıcı aktiviteleriUygulama 6
7Organik maddenin ayrışmasında mikrobiyal ardıllık (süksesyon)Uygulama 7
8HumifikasyonUygulama 8
9MineralizasyonUygulama 9
10Ara sınav
11Organik maddenin ayrışma hızının saptanmasıUygulama 10
12Organik maddenin toprak özellikleri açısından önemiUygulama 11
13Organik maddenin toprak verimliliği açısından önemiUygulama 12
14Uygulama sınavı
15Final sınavı
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Allison, F.E. 1973.Soil organic matter and its role in crop production. Elsevier Science Publishing, New York. Jenkinson, D.S. 1988. Soil organic matter and its dynamics. pp. 564-707. In A.Wild (ed.) Russell's soil conditions and plant growth. 11th ed. John Wiley and Sons,New York. Tate, R.L. 1987. Soil organic matter. Biological and ecological effects. John Wiley and Sons,New York.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım13226
Uygulama/Pratik13226
Rapor Hazırlama11010
Rapor Sunma122
Bireysel Çalışma148112
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Laboratuvar Sınavı122
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)212
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19
ÖÇ1                   
ÖÇ2                   
ÖÇ3                   
ÖÇ4                   
ÖÇ5                   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr