Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9105025121998Biyolojik Zenginliklerimiz ve KorunmasıSeçmeli128
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere biyolojik çeşitlililik ve önemini, dünyamızın ve ülkemizin biyoçeşitlilik kaynaklarını öğretmektir
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Tuncer KATAĞAN
Öğrenme Çıktıları
1Biyolojik çeşitliliğin ve öneminin kavranılması ve yaygınlaştırılması
2Ekosistemlerin karalılığı ve işleyişinin öğrenilmesi ve kavranılması
3Koruma stratejilerinin belirlenmesi
4Biyoçeşitliliğin belirleyici parametrelerinin algılanması ve uygulanması
5Biyoçeşitliliğin kullanımının sonuçları ve insan aktivitelerinin etkisinin kavranması
6Dünya ve ülkemizin biyolojik çeşitliliğinin oransal olarak algılanması
7Biyolojik çeşitlilik tiplerinin farkındalığının öğrenilmesi
8Çeşitliliğin artması veya azalmasının nedenleri
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Biyoçeşitlilik ve önemi, biyoçeşitlilik tipleri, Ekosistemlerin işleyişi, belirleyici parametreler,koruma stratejileri, dünyamızın ve ülkemizin biyoçeşitlilik kaynakları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Biyolojik çeşitlilik ve Önemi
2Biyolojik çeşitlilik tipleri
3Çeşitliliğin artması veya azalması
4Bolluk ve kompozisyon
5Ekosistemlerin kararlılığı ve işleyişi
6Biyolojik çeşitliliğin belirleyici parametreleri
7ARA SINAV
8Çeşitliliğin kullanılması ve insan etkisi
9Öncelikli koruma stratejileri
10Biyolojik çeşitliliğin dünyada ve ülkemizdeki dağılımı.
11Sulak alanların önemi
12Biyolojik çeşitliliğin korunması
13Doğayı koruma alanındaki uluslararası anlaşmalar
14Türkiyede çevre koruma ve mevzuatı
15Dönem projesi sunumları
16FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
TÇV,1987. Türkiyenin Biyolojik Zenginlikleri. TÇV, 1987. Ortak geleceğimiz G.Taylor Miller,1990.Living in the environment
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım14228
Proje Hazırlama11515
Proje Sunma133
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Okuma148112
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)235
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27
ÖÇ155555555                   
ÖÇ244444444                   
ÖÇ344444444                   
ÖÇ444444444                   
ÖÇ544444444                   
ÖÇ644444444                   
ÖÇ744444444                   
ÖÇ844444444                   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr