Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9105045392008Yüksek Düzey Nükleer Atık İdaresi ISeçmeli115
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin; yüksek düzeyli nükleer atıkları tanımasını, yüksek düzeyli nükleer atıkların içeriğindeki kısa ve uzun yarıömürlü radyonüklitleri ve bunların zırhlamasının nasıl olacağını, yüksek düzeyli nükleer atık idaresinin prensiplerini ve dünyadaki programlar konusundaki temel bilgileri kavrayabilmesini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Assoc. Prof. Dr. Ceren Kütahyalı
Öğrenme Çıktıları
1Nükleer güç reaktörleri ve açığa çıkan radyoaktif atıkların bileşimini kavrayabilme.
2Radyoaktif atıkların sınıflandırılmasını ve kullanılmış yakıt ve içeriğini değerlendirebilme.
3Kullanılmış nükleer yakıtlar, depolanması ve idaresini kavrayabilme.
4Önerilen nükleer atık idaresi yöntemlerini karşılaştırabilme.
5Nükleer atık idaresinin tarihçesini tartışabilme.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Nükleer güç reaktörleri ve nükleer atıklar. Radyoaktif atıklar ve sınıflandırılması. Kullanılmış yakıt ve içeriği. Kullanılmış nükleer yakıtlar, depolanması ve idaresi. Nükleer atık idaresinin tarihçesi. Uluslar arası yüksek düzey nükleer atık idaresi programlarının durumu.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı; içeriği, önemi - Ders Kitabı ve Önerilen Kaynaklar
2Nükleer yakıt çevrimi, nükleer güç reaktörleri ve nükleer atıklar
3Radyoaktif atıklar ve sınıflandırılması
4Kullanılmış yakıt ve içeriği, fisyon ürünleri, aktivasyon ürünleri, aktinit elementler
5Kullanılmış nükleer yakıtlar, depolanması ve idaresi
6Arasınav
7Nükleer atık idaresinin tarihçesi
8Önerilen nükleer atık idaresi yöntemleri
9Önerilen nükleer atık idaresi yöntemlerinden transmutasyon
10Uluslararası yüksek düzey nükleer atık idaresi programlarının durumu
11Radyoaktif atıkların yeraltı depolaması
12Arasınav
13Çevresel problemler
14Dönem ödevi sunumu
15Dönem ödevi sunumu
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Wiles, D.R., 2002. “The Chemistry of Nuclear Fuel Waste Disposal”. Polytechnic International Pres, Canada. 2. Bechthold, W., Closs, K.D., Knapp, U., Rapp, R., 1987. “Direct Disposal of Spent Nuclear Fuel”. Graham ve Trotman, London. 3. Burkholder, H.C., 1986. “High-level Nuclear Waste Disposal”. Batelle Pres, Columbus-Richland. 4. Saling, J.H., Fentiman, A.W., 2002. “Radioactive Waste Management”. Taylor ve Francis, New York.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav144
Final Sınavı122
Derse Katılım11222
Rapor Hazırlama22550
Rapor Sunma224
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma22040
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)152
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ1 3      2  
ÖÇ2      5    
ÖÇ35  3 4    4
ÖÇ4  4      3 
ÖÇ5           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr