Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9105045442008Yüksek Düzey Nükleer Atık İdaresi IISeçmeli125
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin; yüksek düzeyli nükleer atıkların bertarafıyla ilgili son teknolojik gelişmeleri kavramasını, yüksek düzeydeki nükleer atıkların son depolanması sırasında yer karakterizasyonu ve seçimiyle birlikte, bu atıkların depolama yerlerinin güvenliği ve yapılacak uzun süreli testleri tartışabilmesini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Assist. Prof. Dr. Ceren Kütahyalı
Öğrenme Çıktıları
1Radyoaktif atıkların jeolojik olarak depolanmasının prensiplerini ve yöntemlerini kavrayabilme.
2Yer karakterizasyonu ve seçimini değerlendirebilme.
3Yüksek düzeyli nükleer atıkların depolama yerlerinin güvenlik analizini tartışabilme.
4Kritik prosesleri tartışabilme.
5Radyonüklit migrasyonunu kavrayabilme.
6Korozyon çalışmaları, uzun süreli testleri kavrayabilme.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Yer karakterizasyonu ve seçimi. Radyoaktif atıkların jeolojik depolanması. HLW depolama yerlerinin güvenlik analizi. Kritik prosesler. korozyon çalışmaları, uzun süreli testler. Atıklar ne kadar saklanmalı?
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı; içeriği, önemi - Ders Kitabı ve Önerilen Kaynaklar
2Kullanılmış yakıtların tuz yataklarında depolanması
3Radyoaktif atıkların kil katmanlarında depolanması
4Yer karakterizasyonu ve seçimi
5Radyoaktif atıkların jeolojik depolanması
6Arasınav
7Yüksek düzeyli nükleer atıkların depolama yerlerinin güvenlik analizi
8Kritik prosesler
9Korozyon çalışmaları, uzun süreli testler
10Radyonüklit migrasyonu
11Bazı teknik noktalar
12Arasınav
13Atıklar ne kadar saklanmalı?
14Dönem projesi sunumları
15Dönem projesi sunumları
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Wiles, D.R., 2002. “The Chemistry of Nuclear Fuel Waste Disposal”. Polytechnic International Pres, Canada. 2. Bechthold, W., Closs, K.D., Knapp, U., Rapp, R., 1987. “Direct Disposal of Spent Nuclear Fuel”. Graham&Trotman, London. 3. Burkholder, H.C., 1986. “High-level Nuclear Waste Disposal”. Batelle Pres, Columbus-Richland. 4. Saling, J.H., Fentiman, A.W., 2002. “Radioactive Waste Management”. Taylor&Francis, New York.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav224
Final Sınavı122
Derse Katılım11222
Rapor Hazırlama22550
Rapor Sunma224
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma22040
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)152
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ1  3 1   1  
ÖÇ23      2   
ÖÇ3     2    2
ÖÇ4 5    3    
ÖÇ5           
ÖÇ6   4     4 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr