Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9202045422015 | Küreselleşme ve Eğitim | Seçmeli | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Küreselleşme ve eğitim kavramlarını betimlemektir. Bu bağlamda öncelikle, çeşitli ülkelerden küreselleşme ile ilgili bakış açılarına yer verilmektedir. Daha sonra, tartışmalar, eğitim sorunlarında odaklaşarak; küreselleşme sonucunda ortaya çıkabilen sorunlarla baş etmesini bilen bireylerin yetiştirilmesinde izlenmesi gereken yollar irdelenmektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Neşe Aslan |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Küreselleşme sürecinin eğitim üzerindeki etkilerini açıklar. | 2 | Küreselleşme süreci ile birlikte ortaya çıkan değişim eğilimlerinin sınıf yönetim süreçleri üzerindeki etkisini değerlendirir. | 3 | Ülkenin demografik yapısını, çağ nüfusunu ve eğitim örgüt sistemini sınıf yapılarıyla ilişkilendirir. | 4 | Eğitim süreçlerini etkileyen küresel ve ulusal değişkenleri değerlendirir. |
|
Öğrenim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Küreselleşme ile ilgili yaklaşımlar, Eğitim ve küreselleşme bağlantısı, Gelecek için eğitim, Küreselleşme prensipleri ve eğitim problemleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin Tanıtımı ve tanışma | | | 2 | Eğitimle ilgili genel olgular ve kavramlar | | | 3 | Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Toplumsal ve Psikolojik Etmenler | | | 4 | Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Toplumsal ve Psikolojik Etmenler | | | 5 | Küreselleşme kavramı | | | 6 | Küreselleşme kavramı | | | 7 | ara sınav | | | 8 | Eğitim süreçlerini etkileyen küresel ve ulusal değişkenler | | | 9 | Eğitim süreçlerini etkileyen küresel ve ulusal değişkenler | | | 10 | Yerel-küresel eğitim ikiliği | | | 11 | Yerel-küresel eğitim ikiliği | | | 12 | Küreselleşme sürecinin eğitim üzerindeki etkileri | | | 13 | Küreselleşme sürecinin eğitim üzerindeki etkileri üzerine örnekler | | | 14 | Küreselleşme süreci ile birlikte ortaya çıkan değişim eğilimlerinin sınıf yönetim süreçleri üzerindeki etkileri | | | 15 | Ülkenin demografik yapısını, çağ nüfusunu ve eğitim örgüt sistemini sınıf yapılarıyla ilişkilendirilmesi | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Global Transformations: Politics, Economics and Cultures (1999). D. Held., H.Mc Grew, D. Goldblatt, J. Perraton.
Küreselleşme Büyük Hayal Kırıklığı (2002). J. E. Stiglitz (çev: Arzu Taşçıoğlu ve Deniz Vural).WW. Norton and Company.
Global Trends in Education (2000). N.C. Power, International Education Journal, vol.3.
Globalization’s Cultural Consequences (2000). R. Holton, Annals of the American Academy of Political & Social Science, vol.570.
3. Dalga (2008) A. Toffler.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Makale Kritik Etme | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Okuma | 2 | 4 | 8 |
Ev Ödevi | 4 | 4 | 16 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
 |
|
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr |