Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9202055092007Çocuklarda Saldırganlık, Uyum Sorunları ve MüdahaleSeçmeli118
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Saldırgan ve uyum sorunu olan çocukları sağlıklı çocuklardan nasıl ayırt edebileceklerinin ve değerlendirebileceklerinin; önleyici bir yaklaşım kullanarak çocukların uyumsuz davranışlarını nasıl azaltabileceğinin ve geliştirebileceğinin kavranmasıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Şakire Ocak
Öğrenme Çıktıları
1Okul öncesi dönemde saldırgan davranışları tanımlayabilme
2Davranış Yönetimini kavrayabilme
3Davranış yönetimi ile ilgili programları uygulamaya gönüllü oluş
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Uyum sorunları ve saldırgan davranışların tanımı, çocuk, aile ve akranlar açısından riskler ve koruyucu faktörler, saldırgan davranışların ve uyum sorunlarının belirlenmesi, izlenmesi ve farklı müdahale yaklaşımlarıyla değerlendirilmesi, klinik yaklaşım çerçevesinde olumlu davranış biçimlerinin geliştirilmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı, içerik ve kurallarTanışma ve ders içeriğinin incelenmesi
2Uyum sorunları ve Saldırgan DavranışlarDüz anlatım, Tartışma
3Uyum sorunları ve Saldırgan DavranışlarDüz anlatım, Tartışma
4Riskler ve koruyucu faktörlerDüz anlatım, Tartışma
5Uyum sorunlarının belirlenmesiDüz anlatım, Tartışma
6Uyum sorunlarının değerlendirilmesiDüz anlatım, Tartışma
7Davranış Yönetimi ve Kişiler Arası Problem Çözme ProgramlarıDüz anlatım, Tartışma
8Ara sınav
9Davranış Yönetimi ve Kişiler Arası Problem Çözme ProgramlarıDüz anlatım, Tartışma
10Davranış Yönetimi ve Kişiler Arası Problem Çözme ProgramlarıDüz anlatım, Tartışma
11Davranış Yönetimi ve Kişiler Arası Problem Çözme ProgramlarıDüz anlatım, Tartışma
12Davranış Yönetimi ve Kişiler Arası Problem Çözme ProgramlarıDüz anlatım, Tartışma
13Davranış Yönetimi ve Kişiler Arası Problem Çözme ProgramlarıDüz anlatım, Tartışma
14Olumlu davranış biçimlerinin geliştirilmesiDüz anlatım, Tartışma
15Olumlu davranış biçimlerinin geliştirilmesiDüz anlatım, Tartışma
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bloomquist, M.L, & Schnell S.T. 2002. Helping Children with Aggression and Conduct Problems, The Guilford Press, New York. Denham, S. A, & Burton, R. (2003) Social and Emotional Prevention Programming For Preschooler, Kluwer Academic/ Plenum Publishers, New York. Erbaş, D., Kırcaali İftar G. & Tekin İftar E. (2004) İşlevsel Değerlendirme davranış Sorunlarıyla Başa Çıkma ve Uygun Davranışlar Kazandırma Süreci, Kök Yayıncılık, Ankara Özyürek, M. (2004). Sınıfta Davranış Değiştirme, Kök Yayıncılık, Ankara. Öztürk, O. (1995). Ruh Sağlığı Bozuklukları, Hekimler Yayın Birliği, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Tartışma6954
Rapor Hazırlama155
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma155
Okuma14570
Ev Ödevi11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)240
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr